- 12 січня 2013, 21:18
Час платити по рахункам
У новому році сувора проза життя досить швидко розвіяла ліричність святкового настрою. У кабінетах і коридорах на Грушевського, Інститутській і Банковій на повну силу йде робота не тільки над підготовкою анонсованого В.Януковичем Плану дій-2013, а й над проектом Державної програми активізації розвитку економіки на 2013–2014 роки.
Розробка і затвердження відповідного документа вже начебто дуже близька до завершення.
http://gazeta.dt.ua/macrolevel/chas-platiti-za-rahunkami.html
У планах уряду — запровадження акцизного податку на імпорт вантажопасажирських автомобілів і збільшення ставок акцизу на кузови для легкових автомобілів (можливе збільшення доходів бюджету — близько 1 млрд. грн. на рік). Впровадження посиленого контролю за реалізацією на внутрішньому ринку окремих високоліквідних товарів має принести до скарбниці додатково ще близько 1–1,5 млрд. грн. У переліку ініціатив, результативність яких оцінити поки що досить складно, — розширення групи підакцизних товарів за рахунок нафтопродуктів, що є компонентами бензину, дизельного палива (біодизеля і його сумішей), сірих нафтопродуктів, отриманих з бітумних порід (мінералів), рідкого палива (мазуту), газойлей для хімічних перетворень і специфічних процесів переробки. Передбачається впровадження єдиного держреєстру товарно-транспортних накладних на спирт (замість нарядів) і алкогольні напої, а також розширення кола податкових агентів, які сплачують екологічний податок.
Одна із висунутих ініціатив — ревізія існуючих пільг зі сплати податків і підготовка відповідних пропозицій щодо перегляду пільг зі сплати ПДВ і податку на прибуток.
Заявлена мета — не лише збільшення доходів держскарбниці (в Мінфіні і Міндоходів розраховують за рахунок цього збільшити бюджетні надходження на 15-20 млрд. грн.), але і ліквідація необґрунтованих конкурентних переваг для окремих суб'єктів підприємництва за рахунок податкових преференцій.
Ще один з істотних для наповнення бюджету пунктів нововведень — підняття ставок ввізних мит до рівня, визначеного в протоколі про вступ України до СОТ і підвищення в два рази повних ставок митного тарифу на всі групи товарів. За рахунок цього передбачається поповнити скарбницю на 2-2,5 млрд. грн. щорічно.
Таким чином, за рахунок нових податків планується збільшити доходи бюджету на суму 19-25 млрд. грн. А також на суми, які «оцінити поки що досить складно», оскільки вони стосуються нафтопродуктів та алкоголю. Враховуючи вагомість даних продуктів в товарообороті країни це будуть додаткові і теж «вагомі» мільярди гривень.
Отже, подорожчають: автомобілі, бензин, підакцизні товари (зокрема алкогольні напої), імпортні товари (побутова техніка, телевізори, комп’ютери, телефони, тощо). Неважко порахувати й суму, яку повинен буде сплатити до бюджету кожний українець.
25 млрд. грн. /47 млн. чол.=532 грн. Це без врахування сум, які «оцінити поки що досить складно». Але всім добре відомо, що подорожчання нафтопродуктів приводить до відповідного зростання роздрібних цін через зростання транспортних видатків. Та й алкогольні напої теж потягнуть немало.
Таким чином, заявлена програма активізації розвитку економіки дивним чином обходить економіку і перетворюється в чергове, але тепер масштабне й державне витрушування гаманців всіх українців.
Чим же мотивуються ці плани? Відповідь проста: «квапитися з пошуком джерел додаткових надходжень уряд змушує не тільки президентська вказівка, а й необхідність якнайшвидшого відновлення предметних переговорів з Міжнародним валютним фондом про відновлення фінансування.» Серед завдань, які тепер необхідно буде виконати оновленому уряду, — переконати представників нинішнього головного кредитора України передусім у серйозності намірів щодо впорядкування бюджетних параметрів.
Отже, замість того, щоб зменшувати дефіцит бюджету за рахунок зменшення астрономічних видатків на владу, уряд хоче вирішити цю проблему фіскальними методами за рахунок народу. І економіка, тут зовсім ні при чому. А причому величезні борги, яких влада набралася «як сучка бліх».
Ну що ж, я вже писав про це в блозі «За все нужно платить» http://minfin.com.ua/blogs/VictorS/31225/
та «Купите себе телевизор» http://minfin.com.ua/blogs/VictorS/31518/
Але на цей раз рахунок українцям пред’явить влада.
|
49
|
- 20:00 Головне за вівторок: Британія виділить Україні 500 млн фунтів, прогноз курсу долара від Мінекономіки
- 18:49 На крипторинку з'явились токенізовані казначейські векселі
- 18:10 БЕБ перевіряє понад 5 мільйонів банківських трансакцій у справі оператора азартних ігор
- 17:31 Курс валют на вечір 23 квітня: на міжбанку долар впав, а євро зросло
- 16:53 Українці за 24 години придбали понад 30 тисяч ОВДП. Які облігації найпопулярніші
- 15:40 Нафтова компанія Венесуели хотіла переходити на розрахунки в USDT через санкції, але Tether їх заблокує
- 15:02 Рада дозволила АРМА купувати ОВДП за заарештовану валюту
- 14:47 Банки знизили готівковий курс долара
- 13:34 В Мінекономіки дали прогноз, яким буде курс долара наприкінці 2024 року
- 13:24 Швейцарія повідомила про скорочення заморожених російських активів. У чому причина
Коментарі - 11
Рост акцизных ставок или налогов приводит к пропорциональному росту поступлений в бюджет лишь только в растущей экономике. А в падающей экономике нет такой зависимости. Там эта зависимость нелинейная. Ее вообще нельзя предсказать. Так как официальная модель совсем не учитывает тот очевидный факт, что подорожавший продукт пользуется меньшим спросом. А также наличие большого количества контрафактных или контрабандных альтернатив. А бороться с теневой экономикой в Украине совершенно бессмысленно.
Для всех желающих посмотреть к чему приводит рост налогов на фоне бюджетной экономии на спада ВВП добро пожаловать в Грецию, которую мировая элита, по-ходу, превратила в своеобразный тестовый полигон. Только практика и никакой теории. Чистота эксперимента поражает. И все это в более чем благополучной когда-то европейской стране.
Глупые греки, почему-то, отказываются покупать автомобили и массово переходят на велосипеды, мопеды и пешкарус (привет акцизам на топливо). Более того, они сдают номерные знаки и отказываются платить налоги на имеющийся транспорт. Хотя по замыслу их правительства пацаки должны были молча платить и покупать. Официальная безработица под 30 процентов, реальная естественно больше. Падение налоговых поступлений при растущих налогах. Отток финансовых средств из страны. Чудовищные вливания Евросоюза, чтобы хоть как-то стабилизировать ситуацию. итд
Теперь Украина начинает немного напоминать Грецию, только с временным промежутком.Греков эта экономия заведет в тупик, придется им кардинально все менять.Вот и увидим как надо делать, если доживем.Если такое-же будет с Украиной, интересно, народ также будет бузить?
А практически, весьма вероятно, оно может получить лишь только минус к поступлениям в бюджет, по причинам написанным выше. И стабилизировать ситуацию будет нечем.
— — Пошли они нахер, ворье долбанное. Сами, суки, ввозят для себя практически всё безпошлинно, а люди пусть в тридорога покупают. Дескать в бюджете нема грошенят и прочее… так там их никогда и не будет, всё благополучно растащат. Для себя сделал простой вывод: меньше денег тратить в Украине.Пшли они в жопу