27 листопада 2009
Последний раз был на сайте:
11 жовтня 2023 о 20:40
-
viktory2001
18 лет
-
meag
50 лет, Вараш
-
Mandarinka2013
93 года, Киев
-
Oksana77777
45 лет
- 18 квітня 2020, 10:39
Боротьба з олігархами
Так само як реальна, а не показушна, боротьба з корупцією — штука системна, так і реальна боротьба з олігархами грунтується на системній роботі, а не на клоунаді.
«В чьом сіла, брат?» питає герой відомого кацапського фільму. Так от, сила в ресурсах. І, так само як боротьба з корупцією грунтується на створенні ефективної альтернативи, яка забирає ресурси на себе, залишаючи мінімум ресурсів корупційній системі і корупціонерам, які на цих ресурсах живуть, так і олігархів потрібно рубати під корінь, бо обстригання гілок (типу передачі машин медикам чи іншої подібної допомоги) хоч і виглядає ефектно, але абсолютно неефективне. Зате, навіть найбільший олігарх відрізаний від бюджетних соків рано чи пізно всохне та впаде.
Ще один важливий фактор, це наявність ресурсів на стороні противників олігархів. Природніми противниками олігархів є бізнесмени, які виросли і живуть у конкурентному середовищі. І яким неприємно зустрічатись на ринку з олігархічними структурами, які замість конкурентної боротьби включають режим iddqd.
Які зміни відбулись з весни 2014 по літо 2019 (багато чого описано раніше)?
- З ринку виведена величезна кількість кишенькових банків олігархів. Тобто перекритий один з каналів отримання ресурсів.
- Націоналізований Приват, який, завдяки своєму розміру, був ще й важелем впливу (заручником, якщо дотримуватись терористичної термінології) на державу.
- Запущена Асоціація з ЄС, яка спрощує орієнтацію бізнесу на Захід. У процесі інтеграції в економіку ЄС, бізнес все більше стає схожим на бізнес а не на олігархічну контору. Створює умови для приходу конкурентів з ЄС, або появи внутрішніх конкурентів, яких не можна просто прикрити, бо вони зав’язані на цивілізований ринок.
- Безвіз. Створив умови для збільшення еміграційного потоку на Захід. Олігархічна система отримала потужного конкурента за робочу силу, з яким їй нереально тягатись. Це вимиває ресурс у вигляді занадто дешевої робочої сили, на якій паразитують олігархи.
- Найнятий професійний менеджмент Нафтогазу і встановлені ринкові ціни на газ. Перекритий канал викачування грошей з бюджету за рахунок вилки між реальними та дотаційними цінами під кодовою назвою «низькі ціни на газ для населення».
- Арештований Фірташ. Остання новина була за січень 2019 рік про конфіскацію якихось його активів на Кіпрі.
- Бєня втік до Швейцарії.
- В рамках збільшення ефективності менеджменту державних та напівдержавних корпорацій була розгорнута боротьба за Укрнафту, частково успішна. Це ще один канал викачування грошей з бюджету, оскільки частина акцій належить державі (Нафтогаз) а частина Бєні.
- Започаткована децентралізація. Чим довший шлях проходять гроші по державній системі (знизу вгору і потім назад), тим у олігархів більше шансів їх вкрасти.
- Під час підняття акцизів на пальне зросла рзіниця між акцизом на газ та бензин. Я вважаю такий підхід неправильним. Але він вибиває ресурс з під ніг Бєні, оскільки його НПЗ орієнтований на випуск бензинів. Зниження споживання бензинів призвело до зменшення завантаженості даного НПЗ. В т.ч. це вплинуло і на реалізацію пального в мережі АЗС Бєні — вона досі найбільша за кількістю станцій, але продає дуже мало — тобто дуже неефективна.
- Величезний стрибок у рейтингу Doing Business. Більше можливостей для ведення бізнесу — більше конкуренції — більше ресурсів у бізнесу і менше (принаймні пропорційно) у олігархів. Це збільшує ресурсну базу противників олігархів.
- Збільшення незалежності НБУ. Це зменшує можливості антиринкового маніпулювання курсом.
Що не відбулось?
- Приватизація. Необхідно максимально скинути підприємства з балансу держави, оскільки кожне з них є каналом викачування грошей з бюджету на користь олігархів. Схоже, Порошенко вважав, що зможе вирішити ситуацію за рахунок зміни менеджменту. Але такий метод неправильний бо несистемний, і зараз це проявляється — олігархи повертають собі повний контроль над даними каналами викачування бабла просто змінюючи менеджмент.
- Відкриття ринку землі.
Що змінилось з літа 2019?
- Зменшується незалежність НБУ.
- Проводиться плавне заміщення кадрів на «правильних людей» у державних структурах (Центренерго, тиск на правління Нафтогазу). Поки зі змінним успіхом, але процес іде.
- Коронавірус повернув до України заробітчан. Олігархи отримали назад дешевий робочий ресурс.
- Карантин вбиває невеликий бізнес. Зменшується ресурсна база противників олгархів.
- Бєня повернувся до України.
- Питання з Приватом зависло у повітрі.
Висновок очевидний.
P.S. Якщо хтось бачить принциповий прогрес у боротьбі з олігархами з літа 2019, то ви одразу пишіть конкретні пункти, а не звинувачуйте автора допису у небажанні бачити ці зміни, це буде конструктивно.
|
45
|
- 11:04 Приплив коштів в спотові біткоїн-ETF склав $62 млн, Binance запустила спотовий копітрейдинг: що нового на ринку
- 10:37 Курс валют на 24 квітня: долар в банках подешевшав на 5 копійок
- 09:29 Данія виділить 420 мільйонів євро на відновлювальну енергетику та відбудову України
- 08:54 Кабмін виділив понад 8 мільярдів на будівництво фортифікацій
- 08:44 Україна очікує на цьому тижні від ЄС 1,5 мільярда євро
- 08:10 Сенат США остаточно схвалив пакет допомоги Україні
- 08:00 Офіційний курс: НБУ зміцнив курс гривні на 19 копійок
- 23.04.2024
- 20:00 Головне за вівторок: Британія виділить Україні 500 млн фунтів, прогноз курсу долара від Мінекономіки
- 18:49 На крипторинку з'явились токенізовані казначейські векселі
- 18:10 БЕБ перевіряє понад 5 мільйонів банківських трансакцій у справі оператора азартних ігор
Коментарі - 54
газ: 52
бензин: 213.5
дизель: 139.5
Різниця на 1 л між газом та бензином виключно за рахунок акцизу — 5.8 гривень (курс євро 30).
До речі співвідношення цін газу і дизеля таке саме, як і співвідношення їхніх акциз.
Гіпотеза. Так як автогаз і дизель переважно імпортуються з Росії, то маємо всі ознаки, що це результат російського лоббі.
Пропорційність на мій погляд виглядає логічно і справедливо.
Іншими словами справедливий акциз на рівнозначні товари має виражатися у відсотках до ринкової ціни товару, а не в абсолютних числах.
І нижче доречно запитали, чому нема акцизу для електрокарів.
Акциз же збирають «на ремонт доріг». Непропорційність поборів збільшує і без того несправедливий розподіл «народних внесків».
RULE 1 ... Life is not fair; get used to it.
(c) Bill Gates' Message on Life
Це вже не кажучи про те, що при введенні акцизів потрібно за нульову точку розглядати саме рівні акцизи, а вже відміності у ставках потрібно обгрунтовувати — таке обгрунтування є для електричок.
«так і за рахунок працюючого НПЗ»
— з цим аргументом погоджуюсь, розумно підтримувати власного виробника.
А так як автогаз у нас здебільшого імпортний, то є певний сенс обкласти його «додатковим податком».
Враховуючи, що акциз на автогаз нижчий не тільки в абсолютних числах, але і у відносних, но є сенс вирівняти його хоча б у відносному значенні.
Але я гадаю такого не станеться, бо гіпотеза
Така політика покращить наповнення бюджету
при введенні акцизів потрібно за нульову точку розглядати саме рівні акцизи, а вже відміності у ставках потрібно обгрунтовувати
— але ж пропорційна рівність — це теж рівність, не менш рівна, ніж абсолютна.
Акцизи зараз не рівні, ні в абсолютному, на в пропорційному відношенні.
Але якщо їх «рівняти», то для початку розумно робити це менш радикально, саме до пропорційної рівності.
На яких вихідних даних будується ваша пропорція?
Як мінімум, я б відштовхувався від поточного рівня — просто підняв би акциз на автогаз до пропорції від ціни, яку має акциз на бензин.
А на яких вихідних даних будується ваше абсолютне числове значення акцизу?
Поточного рівня чого?
газ: 52
бензин: 213.5
дизель: 139.5
А Ви самі що пропонуєте за основу?
І якими мають стати акцизи за вашою пропорцією?
А на яких вихідних даних будується Ваша пропозиція акцизу на автогаз і яка його величина?
Я відповідаю на Ваші численні питання, а Ви моє вперто ігноруєте. Прошу відповісти. Так я розраховую знайти порозуміння.
А на яких вихідних даних будується Ваша пропозиція акцизу на автогаз і яка його величина?
Прошу відповісти.
* на окремий вид пального відповідно до його більшої екологічності (однозначно 0 для електричок)
* для таргетування інфляціїї та стимуляції перевезень (незначне зниження на дизель, оскліьки саме він використовується для вантажних перевезень, і тому його вартість впливає на ціни всіх товарів)
* для захисту вітчизняного виробника
Якщо все це просумувати, то пропозиція Бєні https://www.epravda.com.ua/publications/2019/12/12/654807/ газ 136, дизель 139.5, бензин 170 виглядає досить адекватно на даний момент. Хоча на газ можна було б підняти ще більше.
На моє аналогічне питання Ви пропонуєте встановлювати акцизи на основі пропозицій Бені. :)
Тобто ні я, ні Ви не привели економічних розрахунків конкретних значень акциз.
"Можливі зміни від рівних величин:
* на окремий вид пального відповідно до його більшої екологічності (однозначно 0 для електричок)"
— тут на газ теж варто знизити, бо він більш екологічний, ніж бенз та дизель
«* для захисту вітчизняного виробника»
— цей пункт ефективніше регулювати митом на імпорт, а не акцизом
По моему личному мнению вы ничем не отличаетесь от у власти стоящих, когда советуете наполнять бюджет очередными налоговыми поборами с народа, усугубляя тем самым экологическую ситуацию и без того печальную.
У нас вся развозка и доставка на газу, это только повысит цены на все. А беня пусть вдавится своим бензином.
— до речі, у нас зараз співвідношення цін бенз/газ 2.5.
Але якщо прибрати російське лоббі і зробити акциз на газ пропорційно рівним акцизу на бензин, то ціна газу виросте якраз настільки, що співвідношення цін бенз/газ стане як в Європі.
Звідки такі дані?
Продовжуєте маніпулювати розраховуючи знайти попрозуміння? :) Я пропоную встановити акцизи згідно наведених 3-х пунктів, а не «на основі пропозицій Бені». А Бєня, до речі, навіть врахував сумнівне твердження про екологічність газу - акциз на нього пропонується найнижчий.
Я пропоную встановити рівні акцизи. І за умов, коли ні я, ні Ви не привели економічних розрахунків зробити їх рівними.
Наприклад, всі по 150.
Взагалі-то, пропозиція Бєні передбачає зниження акцизу на бензин. Чи споживачі бензину - не народ? Вони чимось гірші за споживачів газу?
https://www.autocentre.ua/opyt/gbo/ukraina-zanyala-chetvertoe-mesto-v-mire-po-kolichestvu-avtomobilej-s-gbo-383256.html
У топ-5 Туреччина, Росія, Польща та Україна — лідери піклування про екологію. :)
А де ж розрекламовані вами держави ЄС, у порівнянні з якими український ринок — крапля в морі?
Корею не згадуйте — там газові установки ставлять на заводі, а не в гаражі у дяді Вови. На відміну від…
— екологічність газу в порівнянні з бензом загальновідомий факт. Дуже дивно, що Ви цього не знаєте.
«Наприклад, всі по 150»
— економічного обгрунтування в цьому числі, яке Ви взяли з неба, не більше, ніж в моїх 213 та 84 відповідно з яких Ви посміялися.
«Я пропоную встановити рівні акцизи»
— я теж за рівність, але пропорційну. І саме тут ми принципово розходимось в погляді.
Моя пропозиція змінить поточні акцизи менш радикально ніж Ваша.
Щоб дискутувати далі потрібно вдатися до складних економічних аналізу та розрахунків.
«екологічність газу» — сферичній кінь у вакуумі. Екологічність залежить від конкретного авто, на заводських установках реальна, на гаражних ГБО (а інших у нас практично нема) — дуже сумнівна.
Якщо у вас є посилання на якесь дослідження вихлопів гаражних ГБО у порівнянні із середнім бензиновим авто — поділіться.
я теж за рівність, але пропорційну
за нерівну рівність :)
Для рівності не потрібне економічне обгрунтування. Це початкова точка. Обгрунтування потрібне для НЕрівності.
Хочу нагадати, що акциз створений для фінансування пдітримки та будівництва доріг. І тут виникає питання - чому це навантаження має лягати саме на користувачів бензину?
Що з ними не так? По-вашому це якийсь недо-народ? Лохи? Чи користувачі газу це унікальні люди, яких потрібно оберігати від зайвих витрат?
https://minfin.com.ua/blogs/rebel/138622/
«за нерівну рівність :)»
— пропорція (лат. Proportio «співмірність, виРІВНяність частин»).
«Для рівності не потрібне економічне обгрунтування. Це початкова точка»
— тобто по Вашому можна взяти з неба 5, 150 чи 1500 — без різниці?
Не згоден, для стартового конкретного значення не потрібне економічне обгрунтування.
«акциз створений для фінансування пдітримки та будівництва доріг»
— це в теорії, а на практиці багато років акцизні збори йшли не на фінансування доріг.
«чому це навантаження має лягати саме на користувачів бензину?»
— Life is not fair; get used to it. (c) Bill Gates :)
Проблема справедливості тут набагато глибша. Чому збори з власників двигунів великого об'єму кратно більші, ніж з власників двигунів малого об'єму?
А якщо взяти до уваги той факт, що ~90% шкоди дорогам завдають вантажівки, то справдедливості тут годі знайти.
І що з того?
Які дії випливають з даної тези?
- для подібних питань Ви ж самі дали універсальну відповідь на початку дискусії:
«Life is not fair; get used to it. (c) Bill Gates»
:)
Почитайте на тему екологічності електрокарів.
Хоча у нашій державі, судячи з кількості підпалів полів та лісів, екологія мало кого цікавить.