pcshop
Интернет магазины Украины
pcshop
— Интернет магазины Украины
- 18 липня 2013, 22:03
Чи загрожує Україні монополія на ринку електронної комерції з боку інтернет-магазинів
За останні кілька років електронна комерція в Україні набула небувалих темпів розвитку. Паралельно зі збільшенням кількості інтернет користувачів росте і кількість веб-ресурсів, що пропонують ті чи інші товари та послуги. Значна частина таких ресурсів — це інтернет-магазини. Якщо ще декілька років тому, коли число інтернет-магазинів збільшувалася мало не в геометричній прогресії, і кожному «стартаперу» здавалося, що його чекає світле майбутнє на шляху реалізації свого проекту, то вже зараз стало зрозуміло — все не так просто і легко, як здається на перший погляд!
Після того, як такі гіганти, на кшталт, ROZETKA та подібні в буквальному сенсі перекрили «кисень» всім останнім учасникам ринку (дрібнішим інтернет-магазинам), експерти вголос заговорили про можливість виникнення монополії на ринку електронної комерції України. Звичайно, якщо говорити тільки про «Розетку», то це ще не означає, що все втрачено, адже на ринку, крім електроніки та побутової техніки, є й інші види товарів, інші ринкові ніші, в яких ще залишилося місце для конструктивної конкуренції та розвитку. Але даний інтернет-магазин з чіткою спрямованістю був представлений не випадково. Достатньо тільки повірити статистиці, яка говорить про те, що саме електроніка і побутова техніка займають сьогодні лідируючу сходинку в рейтингу популярних категорій товарів в Україні, причому з великим відривом.
Звідси даний сегмент ринку електронної комерції представляється найбільш привабливим і тому, регіональним інтернет-магазинам доводиться в нерівних умовах «боротися» з монополістами ринку за своє місце під сонцем. І це не емоційний порив почуття справедливості, це констатація факту, адже на сьогоднішній день реальний стан справ чимось нагадує авторитарний режим з елементами тотальної диктатури. Далі цитата:
«Якщо ви хочете заробити на продажу в інтернет-магазині, то продавайте те, чого у нас (авт. ROZETKA.UA) немає ...» Владислав Чечоткін — співвласник і засновник інтернет магазину «ROZETKA.UA»
Подібні побоювання, що стосуються можливої монополізації ринку електронної комерції одним веб-ресурсом або конгломератом з кількох інтернет-магазинів підтверджується ще і прогнозами експертів. Вони схильні вважати, що в майбутньому на ринку електронної комерції залишиться всього 5-7 великих гравців. І вже зараз можна припустити, хто саме встоїть в жорсткій, а часом і в «жорстокій», конкуренції за споживача.
ТОП-10 інтернет магазинів в Україні (дані за 2012 рік).
Для того щоб краще зрозуміти сам феномен першопричини формування монополії на ринку електронної комерції в Україні, необхідно розглянути декілька важливих аспектів процесу зародження і розвитку попиту, а також пропозиції на продукцію інтернет-магазинів. І перше, на що варто звернути увагу — це поява споживчого онлайн-попиту на різні категорії товарів. Ні для кого не секрет, що психологія українського онлайн-споживача влаштована таким чином, що він ніколи не піде шукати інтернет-магазин, що пропонує купити автомобіль шляхом «додавання в корзину». Це природньо, а тому в даній тематиці немає веб-ресурсів, що пропонують онлайн купити авто. Зовсім інша справа — інтернет-магазини автомобільних запчастин і аксесуарів, яких в мережі греблю гати. Точно так само відбувається і з онлайн-магазинами інших популярних спрямувань, які пропонують користувачеві купити конкретні товари, а не, наприклад, фабрику з їх виробництва, що само собою було б абсурдно. Але це всього лише наглядний приклад того, що є речі, які можна придбати не тримаючи і не бачачи їх до моменту покупки, проте є і такі товари, які без попереднього тестування, детального зважування всіх «за» і «проти», просто не можна купувати. Звичайно, останнім прикладом я не «відкрив Америки», але повертаючись до цитати Владислава Чечеткіна, мимоволі виникає питання: а чим же ще, крім як не найбільшими популярними серед українців товарами, займатися інтернет-магазинам? Продавати те, на що ніколи не було і не буде попиту серед наших співгромадян?! Безглуздо взагалі коментувати подібні заяви, адже по суті справи, директор «Розетки» запропонував всім іншим інтернет-магазинах капітуляцію без єдиного шансу на вигідну для всіх альтернативу. Хіба це не є першою і основною передумовою до створення монополії на ринку електронної комерції України?! Мало того, наслідки можуть бути непередбачуваними! Сьогодні монополія кількох великих інтернет-магазинів, а завтра змова і диктатура цін, при якій як завжди, перш за все, постраждає покупець. У цьому зв'язку варто розглянути ще один примітний момент — принципи, за якими відбувається формування попиту на онлайн-продукцію в Україні.
Динаміка приросту користувачів мережі Інтернет в Україні.
За останні три роки, кількість користувачів мережі Інтернет в Україні зросла до позначки майже 25 мільйонів чоловік або приблизно 46% від загальної кількості населення, з них 10-12% (майже 3 мільйони) іноді або регулярно здійснюють покупки через Інтернет. Подібна динаміка приросту постійних клієнтів інтернет-магазинів, не дивлячись на все ще високий рівень недовіри, говорить про останніх у зворотню, позитивну сторону. Разом з бажанням гідно конкурувати на тематичному ринку, а значить мати всі шанси успішно займатися електронною комерцією, інтернет-магазини за відносно невеликий проміжок часу стали набагато досконалішими. Вони перестали ставити перед собою мету — полювати за випадковим відвідувачем, або намагатися реалізувати товар в найкоротші терміни. Тепер для сайту куди важливіше мати постійну клієнтську базу, яка б стежила за оновленнями вітрини, ділилася інформацією і рекомендувала «Улюблений інтернет-магазин» всім своїм друзям і родичам. Відбувається якась корекція свідомості сучасної людини, він «еволюціонує» зі звичайного користувача мережі, споживаючого тільки інформацію без здійснення подальшої транзакції, в, спершу обережного, а потім і зовсім активного онлайн-покупця товарів. Взагалі, зародження онлайн-попиту на товари проходило в суворому взаємозв'язку із зародженням та розвитком інтернет-магазинів. У даній ретроспективі вельми важливо розглянути ще один цікавий момент: що саме служить первісної причиною, що спонукає користувача перетворитися на активного онлайн-покупця.
Першою і, мабуть, основною мотивацією, якою керується Клієнт, купуючи товар в онлайн, а не офлайн-магазині — це факт постійної присутності у свідомості якогось когнітивного дисонансу, пов'язаного з вибором місця здійснення покупки. З одного боку його тягне у фізичний магазин, де він зможе побачити шуканий товар своїми очима, взяти його в руки, помацати і безпосередньо відчути всі його особливості. Але в той же час, сучасна людина прекрасно розуміє, що в процесі ціноутворення у вартість товару зі звичайного фізичного магазину входить:
1.собівартість;
2.закладений відсоток надприбутки;
3.витрати на оренду приміщення;
4.послуги численного персоналу;
5.державних наглядових служб (пожежної, санітарно-епідеміологічної та інших);
6.податок на додану вартість, чого всім важко уникнути.
Звідси і відповідна ціна, яка, як правило, завжди перевищує вартість аналогічного товару з інтернет-магазину. Тому покупцям постійно доводиться подумки зважувати в голові обидва варіанти місця покупки бажаного продукту. І, як показує практика, все частіше шальки терезів тяжіють в бік інтернет-магазину. Напрошується нескладний висновок! У свідомості відбувається крах ідеалів і віри в класичний спосіб здійснення покупок, але паралельно з цим людина продовжує бути прихильником походу по магазинах, адже це як і раніше залишається свого роду невід'ємною складовою його життя.
Геотаргетинг як один з вирішальних чинників успішного бізнесу.
Геотаргетинг, або прив'язка інтернет-магазину до певної країни чи регіону є найважливішим інструментом у визначенні подальшої, прогнозованої ефективності всього бізнесу, адже дуже важко реалізувати товар, наприклад, в США, перебуваючи в Україні. Це, простіше кажучи, безглуздо! Тому, власники інтернет-магазинів, перш ніж запустити онлайнову торговельну площадку, націлюються на конкретний цільової регіон. Якщо говорити про суто кордони України, то тут існує лише два варіанти: продавати онлайн-товари по всій території країни з представництвом або тільки у конкретному регіоні. Як би там не було, але в контексті обговорення конкуренції та загрози формування монополії в електронній комерції України, даний аспект може стати «рятувальним кругом» саме для невеликих інтернет-магазинів, представлених як раз тільки в одному регіоні. Дане твердження можна вважати правомірним хоча б тому, що за рахунок «регіоналізації» сайту відбувається, так зване, явище «звуження спектра присутності на тематичному ринку». За рахунок цього звільняються значні фінансові та технічні ресурси, які спокійно можна вкладати в розвиток інтернет-магазину тільки по окремо взятому регіоні або містом. Зараз, для гігантів інтернет-продажів цей фактор не створює особливих труднощів. Але що може статися з їх присутністю, станься щось непередбачене на ринку логістики або у сфері державного оподаткування (давайте не забувати, в якій прекрасній країні ми живемо)!?
Цільова аудиторія інтернет-магазинів в Україні Продовжуючи тему геотаргетингу не можна не згадати ще одну важливу складову успішного онлайн-бізнесу. Йдеться про безпосередню аудиторії інтернет-магазинів. Природною рисою приросту інтернет користувачів в Україні є той факт, що значну частку із загальною кількості «новоприбулих» становить підростаюча молодь. А вона в більшості своїй, в силу соціального статусу і, власне, віку не в змозі регулярно здійснювати покупки в інтернет-магазинах. Тому, експерти вважають, що в найближчі роки кістяк найбільш активних онлайн Клієнтів залишиться колишнім — середній клас ділових людей, у яких просто немає часу ходити по магазинах. Для яких покупка через Інтернет стала найбільш оптимальним рішенням виникаючих життєвих потреб.
Висновки і прогнози
Теперішня ситуація на ринку електронної комерції в Україні, а також те, якою вона буде в майбутньому, — складається досить складно і безкомпромісно. Невиправдані ризики, а також надмірні і непосильні витрати на тлі все більшого посилення тенденції до монополізації ринку кількома інтернет-гігантами найчастіше ставлять під загрозу весь бізнес, і майбутнє невеликих інтернет-магазинів. Зокрема, серед найбільш вірогідних прогнозів розвитку ситуації надалі, експерти сходяться на думці, що:
•зміцнення онлайн-рітейлу, а також значне розширення асортименту;
•зростання частки інтернет-магазинів до 25-30% в 2016 році;
•ще більш пильну увагу фіскальних та інших регулюючих органів держави;
•зростання онлайн магазинів у містах з населенням менше півмільйона жителів.
У світлі можливої загрози з боку великих гравців інтернет торгівлі в Україні, варто зазначити, що саме останній прогноз може стати реальною протидією в процесі формування монополії в електронній комерції України.
|
13
|
Просмотров: 5496, сегодня — 0
- 15:02 Рада дозволила АРМА купувати ОВДП за заарештовану валюту
- 14:47 Банки знизили готівковий курс долара
- 13:34 В Мінекономіки дали прогноз, яким буде курс долара наприкінці 2024 року
- 13:24 Швейцарія повідомила про скорочення заморожених російських активів. У чому причина
- 12:46 Капіталізація стейблкоїнів досягла дворічного максимуму
- 11:01 Трейдер заробив $10 млн завдяки купівлі мемкоїна, у Notcoin оголосили терміни запуску NOT: що нового на ринку
- 10:38 Курс валют на 23 квітня: долар в банках впав на 10 копійок, євро на 15 копійок
- 10:22 Главу МінАПК Сольського викрито на заволодінні державною землею на 291 млн грн
- 10:17 NovaPay розширила мережу POS-терміналів по всій країні
- 09:57 Готівки в обігу знову побільшало. В НБУ назвали причини
Коментарі - 29
Новому игроку легко выйти на рынок, главное — поставщики и качество услуг и цены.
И вообще, аукро и хотлайн — каталог и рекламные площадки.
Я обратился в магазин и купил товар фирмы Н и мне абсолютно пофиг для какого региона он был сделан, это касается только самого производителя.
Более того, производитель работает через поставщиков, который сам может толкать налево.
В таком случае надо обращаться в ОЗПП.
Легально или не легально, это должно волновать только таможню.
Во-вторых, крупные ретейлеры ( в том числе и Розетка ) имеют свои сервисные центры. Могу привести пример, когда у меня монитор Асус, купленный в Розетке, «белый» согласно базы заводских номеров ( в сервисном центре подтвердили) вышел из строя за 3!!! дня до окончания гарантии. Обратился в сервисный центр Асуса- результат — фраза «Это не гарантийный случай» — неисправность блока питания — на основании того, что монитор производит Асус, а блок питания к нему- это типа, сторонний производитель. Перезвонил в сервис Розетки. Они удивились, но приняли по гарантии и отремонтировали за 1 день.
Потом были разборки с Асусом, извинения за нерадивость их сервиса и т.п. — но это было потом и для этого нужно как минимум знать английский и иметь желание писать и звонить зарубеж. Поэтому — «белость» техники — не гарантия получения сервиса в Украине.
Есть действительно практика мировой гарантии- если я купил вещь не в Украине, но абсолютно легально- большие компании мне в гарантии не отказывают и тут ( непонятки с Асусом не в счет ) У меня уже третья камера Canon, все куплены не в Украине, с первой была проблема- с гарантийным ремонтом проблем не возникло.
1. Десять гравців — це не монополія, і особливої загрози монополізації тут не виникає. Монополія — коли залишаться лише два учасники :).
2. Із власних спостережень — часто виникає ситуація, коли певний товар зникає одразу в усіх інтернет-магазинах, а потім з'являється приблизно по однаковій завищеній ціні. Наскільки я розумію, це пояснюється тим, що ввозять 1-2 компанії, а продають — набагато більше. Тобто монополію треба шукати не серед кінцевих продавців, а серед імпортерів (білих, сірих, чорних :) ).
3. Дійсно, наразі інтернет-магазини, крім конкуренції між собою, ще досить сильно конкурують з офлайн-магазинами. Але переваги для споживачів, думаю, значно ширше, ніж ті, що Ви навели- зокрема, відчуття комфортності у процесі вибору певного товару — сидячи вдома, можна продивитися всі відгуки споживачів, порівняти ціни, замовити, наступного дня привезуть :). Якщо є час, і товар не зовсім стандартний, то можна походити по магазинах — пощупати, а замовити — все одно в інтернеті :)
4. Скоріше за все сучасні рітейлери будуть активно продовжувати розвивати інтернет-присутність, як це й відбувається зараз…
5. Не пам'ятаю, яка це компанія- рітейлер вигадала, але вони роздали своїм продавцям планшети для того, щоб при безпосередньому контакті із потенційним покупцем можна було б одразу продивитися ціни в інтернеті, звіритися з маржинальним доходом по цьому товару у власній мережі та оперативно прийняти рішення щодо мінімально можливої ціни на товар і одразу її озвучити покупцю...:)
6. Думаю, що з часом врегулюють всі податкові та інші питання.
2. именно так, поставщиков очеьн мало, некоторые магазины специально закупают под покупателя т.е. вы заказываете мобильный, вам говорят ждать пару дней, в а это время магазин покупает его у поставщика и просто перепродает вам.
3. скорее оффлайн терпит из-за инет-магазинов.
5. мне когда-то в офйлайн магазине пытались продать телевизор п цене на 30% выше чем в инете, а говорили: вот хороший телевизор, по цене интернет-магазина!
2. Именно. И онлайн, и оффлайн -магазины «затариваются» у одних и тех же импортеров.
3. В общем, да.
5. Но Вы же не согласились его купить :)
но сам метод — дурилка для посетителей, которые слабо разбираются в инет-магазинах.
А насчет монополии, то я остаюсь при своем мнении: возможность возникновения монополии и обоюдного сговора нескольких интернет-магазинов (3 это или 10 — не имеет значения) в конкретно взятом сегменте, будь-то электроника или мебель.
Розетка это просто крупный инет магазин и в.т.ч. поставщик мелких магазинов.
Как только они начнут борзеть появится новый поставщик
кстати, протория и интертоп — розничные сети МТИ — одного из крупных поставщиков.
Как брендовые магазины нокии — Мобилочка или АЛЛО, я точно не помню.
Большинство бытовой техники уже не нужно «щупать» (ну разве что телефоны еще проверяю как лежат в руке), так что офф-лайнам стоит активно перемещатся в он-лайн, иначе вымрут как мамонты :)
Зажрались уже они… на клиентов ложат по полной, да и цены у них гораздо больше чем в других, менее раскрученых инет магазинах.
Сейчас этот магазин чуть менее паскуден чем всякие эльдорады и прочие офлайн ребята.
Про бытовую технику — не знаю, не заказывал там- есть другие каналы, которые однозначно дешевле даже интернет- магазинов.
Да и обслуживание в их сервисе мне понравилось- быстро и по делу. 1 раз сталкивался- в отличие от фирменного сервиса, где пытались даказать, что данная поломка- негарантийный случай.
-Доктор, у меня импотенция, но мне только 60 а соседу 70 но он говорит, что он еще огого!
-Так и вы тоже самое говорите! Кто мешает?
Я нахожусь в интернет практически… в общем много лет назад Но, как в реальной жизни прежде чем что то купить я оценю товар, стоимость, выгоды и минусы. И лишь потом решу, брать или не брать. Но для этого я как любой нормальный человек. зайду в несколько магазинов. И название магазина для меня абсолютно пустой звук. Ибо то что было годным еще вчера. сегодня может быть абсолютно тухлым.
И в небольших магазинчиках я видел и сервис и, как оказывалось, качество товара, на несколько порядков выше. И даже не в том дело, что так называемую Розетку сейчас больше ругают, чем хвалят. Аргументируя утратой уважения к клиенту и нарушения его прав.
Дело в обыкновенном человеческом выборе. И это правильно.
Так что ни о какой монополии речи нет, не было и быть не может. А есть только кичливая, а посему безмозглая самореклама.
А посколько безмозглость меня всегда отталкивала то стало быть автоматически этот магазин утратил еще одного потенциального покупателя равно как и моих родных и друзей.
Поэтому нужно просто не обращать внимание на каких то там самопиаристов и плюнуть на все это. Слюной.