Мінфін - Курси валют України

Встановити
MatiyVV
Василь Матій
Зареєстрований:
15 квітня 2015

Останній раз був на сайті:
14 серпня 2023 о 16:22
Приватний інвестор, керуючий активами 1st Family Office, автор телеграм каналу @matiy_invest
29 жовтня 2020, 13:15

Чому найкращий час для інвестицій - саме зараз?

Хочете розкажу вам про найбільшу мрію багатьох інвесторів? Це знайти найкращий час для інвестицій, коли ціна вкладених грошей рекордно низька в порівнянні з тим, які прибутки вони принесли.

Існує стереотип, що знайти саме такий момент – єдиний вірний шлях. Тому багато людей, які хочуть почати інвестувати, місяцями чи навіть роками чекають вдалої миті.

Чи дійсно така стратегія найбільш виправдана?

Якщо запитаєте моєї думки, скажу, що не впевнений. На мою думку, найкращий час для інвестицій – саме зараз, у ту саму мить, коли ви читаєте ці рядки. Чому? Тому що інвестування – не спринт, а марафон. Один ривок і трошки вдачі навряд дозволять вам дістатися фінішу. Спробую аргументувати свою позицію.

«Полювання» на акції за привабливою ціною – прагнення переграти фондовий ринок, тобто досягти зростання вищого, ніж може показати біржовий індекс.

Як би сильно не хотілося вірити, що це можливо, зазвичай виходить не так. За даними досліджень, які проводилися в США, 96% фондів не здатні переграти ринок у довгостроковій перспективі. Для тих, кого цікавлять інші 4%, скажу, що серед них найвидатніші світові генії інвестування, такі як Уоррен Баффет чи Рей Даліо. Однак для входу до їхніх інвестиційних фондів треба багато грошей, а інвестування в індекси – це варіант, доступний абсолютно кожному.

Що за індекси і як у них інвестувати

Спробую пояснити, що таке біржові індекси та S&P 500. Індекс можна порівняти з кошиком, до якого входять різні види акцій, а S&P 500 – найвідоміший у світі «кошик». Він поєднує акції 500 найбільших компаній США, які формують близько 80% всього ринку акцій США. Кожен день проводиться оцінка вартості акцій усіх 500 компаній та обчислюється середнє значення. На його підставі роблять висновки про те, росте ринок чи падає.

Компанії, які входять до цього індексу, обираються дуже ретельно і зазвичай ростуть у довгочасній перспективі. Водночас, коли якась із корпорацій починає суттєво відставати, її замінюють на іншу, більш успішну. От і виходить, що придбавши акції фонду, який слідкує за біржовим індексом S&P 500, інвестор фактично гарантує собі прибуток, адже, по суті, він купує частинку найпотужнішої економіки світу.

Математика дуже проста. Поки хтось чекає вдалого моменту і в кращому випадку зберігає гроші під матрацом/на банківській картці, а в гіршому – піддається імпульсу і витрачає їх на телефон останньої моделі чи брендову сумку зі шкіри крокодила, інвестори в індекс у довготривалій перспективі залишаються у плюсі.

Так, S&P 500 не застрахований від падінь – наприклад, у березні цього року під час розпалу коронакризи він сягнув досить низького значення, проте до середини серпня вже встиг вирости на 52%. А це значно випереджає темпи відновлення світової економіки. На більш тривалих проміжках часу індекс S&P 500 – а отже, і фондовий ринок США – показують зростання в середньому на 9–10% на рік.

Індекси є лише у США?

Сполучені Штати – не єдина у світі країна, яка має біржові індекси. І в Європі, і в Азії такі фонди теж поширені. Для нас це означає, що у своєму портфелі можна зібрати цілий світ для того, щоб максимально посилити захист інвестицій. Залежно від періоду ринки в одному регіоні можуть почуватися краще, ніж в іншому. Наприклад, у нульові роки американський ринок майже завмер в одній точці, а європейський, навпаки, показував непогане зростання.

Скористатися цією перевагою можна, навіть не збираючи «індексний калейдоскоп» самостійно – фонд Vanguard Total World Stock ETF (VT) зробив це за вас, поєднавши в собі акції 2900 компаній із 47 країн світу.

Придбавши його, інвестор може зосередитися на підкоренні нових кар’єрних вершин і більше не думати, куди вкладати гроші, – світова економіка візьме діло у свої руки.

Скільки це коштує

Інвестувати у VT значно дешевше, ніж користуватися послугами активних менеджерів. Щорічна комісія цього фонду становить всього 0,08%. Тобто з кожної вкладеної вами тисячі доларів ви заплатите лише 80 центів. У порівнянні з комісіями активних менеджерів ці суми просто непомітні.

От, власне, усі мої аргументи на користь регулярного інвестування. Сподіваюся, ви не сильно засмутилися відсутністю романтичної одіссеї з несподіваними сюжетними поворотами, яка мала б супроводжувати пошуки найсолодшого часу для інвестицій. Гроші, як і нерви, надають перевагу спокою, а не пригодам.

Василь Матій, сімейний фінансовий радник, партнер iPlan.ua, лектор KSE

Переглядів: 559, сегодня — 0
Стежити за новими коментарями

Коментарі - 27

+
0
bonv
bonv
3 листопада 2020, 9:52
#
Гроші, як і нерви, надають перевагу спокою, а не пригодам. Погоджуюсь.
+
+49
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
3 листопада 2020, 10:15
#
Сон рябої кобили. Для прикладу, акції Сіменс. Міцна компанія, не погані виплати. Але я інвестор і хочу купити. Автор радить не чекати. Можна і так, але уявімо, що я не чекаючи купив акції в січні 2020 по 120 євро. Натомість вже 20 березня вони коштували лиш 60 євро. І до 120 повернулися лише в кінці серпня, а зараз лиш 100... то може глянути на графік, почекати локального дна, корекції? Я не кажу передбачити 60, але і не купувати на вершинах, бо то лиш кілька компаній ростуть по 600% в рік. Якщо навіть ви диверсифікуєте портфель, то в кризу 98% компаній впали на долини, купувати перед кризою то тупо, а про неї говорили не менше пів року до початку і корона була тригером. Тому варто чекати моменту, тому що можна купити дешевше і не паритися з мінусами, або принаймні, не з великими мінусами на балансі, поки ринок штормить.
+
+67
Bessus
Bessus
3 листопада 2020, 10:20
#
Невозможно в конкретный момент узнать, на вершине вы или нет.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
4 листопада 2020, 8:46
#
Звісно так, але є тех аналіз, можна почитати публічні звіти компанії... але то треба мати час, натхнення і хоча б зачатки аналітичного інтелекту...
+
+15
SergS7
SergS7
4 листопада 2020, 10:40
#
Тех. аналіз гарно працює на минулих періодах, на майбутнє нажаль ні. Заднім числом всі розумні)
+
0
Alpenstein
Alpenstein
4 листопада 2020, 16:57
#
Цимес фондового ринку в тому, що чим коротший строк прогнозування - тим менше точність. Чим більший - тим краща. 

Ну як у співвітчизника спитати - в наступну годину гривня виросте чи впаде до долара? Хз. А за 10 років? Скаже ясно що виросте, бо по статистиці наші люди купують бакси для збереження заощаджень, отже ставлять на зміцнення долара. Отож...

Тому автор, на мою думку, і пропонує ставити на довгий і товстий... індекс, тобто на тренд, а не гратись у пророків і не ворожити на теханалізі. Trend is your friend, як кажуть там у них.
+
0
SergS7
SergS7
4 листопада 2020, 20:30
#
За 50 років світовий ВВП виріс у 30 раз. От і тренд. Індекси в загальному повторюють цю тенденцію
+
+27
Alpenstein
Alpenstein
3 листопада 2020, 11:56
#
Автор, як я зрозумів, пропонує широкі індекси. Вони не такі ризикові і волатильні, як індивідуальні компанії. Якщо горизонт планування з десяток років, то це просто гра вірю-не вірю в тренд на зростання світової економіки з плином часу. Якщо вірите, то інвестуйте і будете в плюсі. Точка входу вплине лише на розмір того плюсу. Але якщо ви надто довго в кеші, то час грає проти вас через інфляцію і недоотриману прибутковість. 

Також не забуваємо про дивіденди, які почнуть капати після входу, навіть відносно невдалого, що допоможе підправити помилку таймінгу. Багато які компанії і індексні фонди їх платять.
+
+30
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
4 листопада 2020, 8:48
#
Індекси також падають. В крищу, наприклад. Тут я бачу взагалі ще більше причин почекати, адже ось відпустить корона і економіка піде вверх... хоча були часи, коли індекси не росли роками, навіть понад 10 років підряд. Тому тут кожен пан собі обирає стиль інвестування
+
0
Alpenstein
Alpenstein
4 листопада 2020, 15:00
#
Я з вами згоден, треба берегтись крайнощів.

Сидіти роками в кеші - то мінус 2-3 відсотки інфляції в доларі. На проміжку в 10 років то уже мінус 18-26% капіталу.

Вскочити на всі гроші у бездивідендні акції перед боковим трендом - також фігня. 

Ну на то диверсифікація і є. Якщо тримати відсотків 20 у кеші, а решту в широкому індексі, що платить якісь там дивіденди - то вже можна і маневрувати за різних несподіваних обставин, і не прогавити тренди. Якщо ви не плануєте щодня читати фінансові звіти, обганяти ринок - то такий стиль має право на життя.

Щастя в тому, що при просадці ринку дешевшає не тільки портфель інвестора, але й всі інші компанії. Не вгадав - можна перекластись. Єдине, чого не варто робити - фіксувати збитки на негативних емоціях і лізти в хайп на позитивних.
+
0
mary27
mary27
4 листопада 2020, 23:45
#
80% в фондах акций/индексных - кажется, слишком рискованно.
Предложила б рецепт из стагфляции 1980х - ''портфель лентяя''.
+
+53
VVS16
VVS16
3 листопада 2020, 13:38
#
Такой молодой, но уже такой опытный, бывалый трейдер, столько должностей неизвестно каких компаний типа «Рога и копыта», врет и не краснеет, бумага все стерпит. Точно самое время для инвестиции́? Ничего, что акции перекуплены, эпидемия растет, повторные карантины, волотильность на рынке небывалая, и это еще не начался финансовый кризис, а ведущие экономисты советуют делать наоборот. Таких советников лучше избегать, а то останитесь без штанов.
+
0
Alpenstein
Alpenstein
3 листопада 2020, 17:52
#
Кого вы считаете ведущим экономистом? Интересно было бы почитать, что они говорят по инвестициям.
+
+15
SergS7
SergS7
4 листопада 2020, 10:41
#
Автор всього лише мав наувазі, що краще вложитися в будь-який момент, ніж сидіти чекати і не вложитися ніколи
+
+30
VVS16
VVS16
3 листопада 2020, 13:45
#
Еще один славный представитель команды Зе. Куй деньги, не отходя от кассы.
+
+44
mary27
mary27
3 листопада 2020, 19:38
#
Отличный совет, учитывая, что индекс СиП500 двигает всего несколько компаний, остальное - болото, которое существует благодаря эмиссии долларов.
Тогда может, проще купить именно эти акции, а не надувать через индексные фонды пузыри акций компаний-зомби?

Насчет ''исследований'', там ак всегда манипуляции - берется индекс, и хэдж-фонды, с дикими премиями руководству.
И подходящий интервал времени)

И да, кризис-то еще не начинался, весной было только предупреждение.
Еще - автор не помнит, что ''марафон'' с ETFами во время стагфляции - не лучшая идея?
Можно лет десять ждатьждать выода в ''0''.

Насчет ''растущего на 9-10% в год'' американского фондового рынка, американцам об этом не рассказывайте - засмеют.

Ох это вечное усреднение.
Любой актив растет на интервале в 100 лет.
Но до момента роста инвестор может банально не дожить.
+
0
bonv
bonv
3 листопада 2020, 22:43
#
Криза тільки розігріває двигуни..
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
4 листопада 2020, 9:00
#
ЄТФи на стагфляції то не саме гірше. Там дивіденди є. Найгірше купити на заях і 5 років відбивати.
+
0
mary27
mary27
4 листопада 2020, 23:43
#
Если ETF платит дивиденды конечно.
+
0
Alpenstein
Alpenstein
4 листопада 2020, 15:23
#
Хм, а если в дивидендные акции и аристократов вложиться? Размазать инвестицию по отраслям - REIT, AT&T всякие и т.д. 

Влупить 500тыс под 4% с ростом еще на 4% ежегодно. 
Если стагфляция будет длиться 20 лет, после которых рынок выйдет в ноль, то инвестор будет получать от 20тыс в год и через 18 лет уже будут дивиденды 8% (40тыс в год). Это если все проценты снимать подчистую без реинвестиции.

Если в процессе стагфляции или падения докупать позиции портфеля, то будет еще интереснее, так как див.доходность у дешевеющих акций увеличивается. Единственный минус - это капитал морозится на 20 лет, но так можно попасть и с недвижимостью, а тут всё же плюс в том, что можно только часть акций продать, если совсем припрет, а хату по частям не продашь.

Для многих кстати психологически лучше получать 5 тысяч долларов в месяц гарантированно, чем 1 миллион сразу и больше ничего. Тяжело проедать свой капитал.
+
0
mary27
mary27
4 листопада 2020, 23:43
#
Все бы хорошо, дело за малым, найти лишние 500 000 долларов)

REIT и вправду кажется интересным.
С точки зрения обывателя)
Но, фонды недвижимости могут столкнуться с проблемами, если упадет спрос на аренду.
А в экономический кризис коммерческая недвига вполне ожидаемо должна падать.
Раз проблемы у бизнеса, которомукоторому эта недвига могла б понадобиться.

Уже не раз читала ваш довод про ''дивидендных аристократов''.
Отвечу, дивиденды платятся из прибыли компании.
При стагфляции компании чувствуют себя не слишком хорошо, как следствие - нет прибыли, из чего тогда брать дивиденды?
​​​​​А если ''аристократы'' решат, что пришли новые времена, дивиденды - для лохов и вообще, байбэк - наше все?

Докупать падающие дивидендные акции - хорошая идея.
Но автор пишет про ETF'ы максимально широкого рынка.
А там как раз наблюдается история с несколькими растущими акциями, и сотнями по сути неинтересных акций компаний-зомби.
+
0
Alpenstein
Alpenstein
5 листопада 2020, 15:01
#
REIT, конечно, как часть дивидендного портфеля. Согласен, что выстоят не все в портфеле. Кто-то урежет дивы или обанкротится. Но если хотя бы половина продолжит выплаты - уже неплохо для такого ужаса, как вы предполагаете с закрытием всех магазинов на арендных площадях на 20 лет. Для такого случая я думаю впору задуматься о бункере и антирадиационных таблетках. :)

500 тыс не обязательно долларов :) Ну пусть будет 30-50 тыс дол, как стоимость квартиры. Думаю 4-8% в у.е. получать в течение апокалипсиса тоже неплохо, пусть и в абсолютных цифрах с такого капитала это будет не космос.

Про аристократов и королей я интересуюсь (хотя у меня их и нет :) потому что они пережили уже разные ситуации на рынке, включая великую депрессию, вторую мировую, карибские кризисы и индокитайские войны, но продолжали платить, а часто и увеличивать дивиденды. 

Если эта пресловутая стагфляция - не зверь мифический и доселе невиданный, то определенные выводы из истории сделать можно. 

Хотя я неофит со взором горящим, могу ошибаться и готов учиться :)
+
0
mary27
mary27
5 листопада 2020, 17:11
#
А не нужен бункер.
Хватит например превращения юаня в мировую валюту.
Честно говоря, вреда американской экономике от водородных бомб было б гораздо меньше)

Чтоб REIT потеряли привлекательность, будет достаточно не закрытия всего и вся, а перехода в онлайн.

Если передили, не значит, что переживут и это кризис.
Все случается в первый раз.
​​​​В прошедшем времени они работали в условиях нормальных ставок по кредитам.
А сейчас слишком привыкли к бесплатным деньгам.

Виданый конечно.
Инфляция доллара 5-10% годовых, ставка ФРС до 17%)
+
0
dele del
dele del
3 листопада 2020, 22:40
#
Всеравно лучше как мне кажется даже индекс покупать на просадке (а то за лето он немного отрос уже )
+
0
Alpenstein
Alpenstein
4 листопада 2020, 14:47
#
Щас не просадка? На 10% вниз в течение месяца перед выборами всё сходило. Ниже будет, если Трамп проиграет и не признает итогов. Но этого события может и не случиться.
+
0
dele del
dele del
4 листопада 2020, 21:18
#
Так и я и на просадке докупал )
+
+15
dele del
dele del
4 листопада 2020, 21:46
#
Ниже будет )
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися