Мінфін - Курси валют України

Встановити
Demchak
Руслан Демчак
Зареєстрований:
19 серпня 2011

Останній раз був на сайті:
11 жовтня 2023 о 21:15
Підписчики (36):
buratinko
buratinko
Украина
71529233
Sanuxa Gogoman
vista1
vista1
himik23
himik23
olexch
Александр Чернов
41 год
Nline
Nline
AndreyM
Andrey M
45 лет, Киев
elvalery
elvalery
Киев
romava
romava
khortiza7777
khortiza7777
55 лет
Aristarkh
Aristarkh
Мироновка
anzevs
Влад Великолепный
Киев
всі підписчики
Народний депутат Верховної Ради України VIII скликання
21 серпня 2012, 8:21

Не треба нас «лікувати»

30 липня 2012 року в Україні закінчився перший етап обмеження можливостей рекламування ліків. З цієї дати офіційно набрав чинності наказ МОЗ України №422 від 06.06.2012 р., що встановлює  критерії для визначення лікарських засобів, рекламування яких заборонено. Зокрема, до таких віднесені препарати, які можуть викликати звикання, або в склад яких входять наркотичні речовини, а також ліки, призначені виключно для вживання дітьми до 12 років чи вагітними жінками. Крім того, не можна рекламувати ліки від туберкульозу, венеричних захворювань, інших особливо небезпечних хвороб, а також засобів від ожиріння, безсоння і т.ін.

Без цих критеріїв була неможлива реалізація положень закону про посилення контролю за обігом лікарських засобів (№4196 від 20.12.2011 р.). До цього часу законом «Про рекламу» дозволялося розповсюджувати рекламу безрецептурних препаратів у будь-який спосіб, а рецептурних – шляхом розміщення в спеціалізованих виданнях для медиків, а також на семінарах, конференціях, симпозіумах на медичну тематику. Але тепер навіть безрецептурний препарат може попасти під рекламні обмеження, якщо попаде до переліку заборонених до рекламування засобів (зараз розробляється).

Власне, ініціатори закону №4196 одразу пропонували заборонити рекламу будь-яких медикаментів, але ці норми було пом’якшено в остаточній редакції документу.

Основний аргумент прихильників заборони реклами ліків – необхідність покласти край самолікуванню українців.

На Заході давно зрозуміли, що жорсткими заборонами проблему самолікування громадян не вирішити. Особливо в епоху бурхливого розвитку інформаційних технологій та засобів зв’язку. Наприклад, в 2011 р. 57% інтернет-користувачів у світі спочатку зверталися до онлайн-ресурсів, а вже потім – до лікарів чи своїх родичів і знайомих.

Тому вибираючи між повною забороною реклами (і повної залежності пацієнтів від вибору, нав’язаного лікарями та фармацевтами) та жорстким контролем і обмеженням реклами медпрепаратів Захід обирає останнє. В Австрії, Бельгії, Германії та ін. вже діють Кодекси по обмеженню медичної реклами забороняють застосування «чудодійних» формулювань, а не рекламу як таку для без рецептурних препаратів. У США вже майже 15 років дозволена медична реклама, але її зміст жорстко відслідковують Управління контролю за харчовими та лікарськими засобами (FDA, для рецептурних засобів)  та Федеральна торгова палата США (FTC, для безрецептурних).

У безперспективності повної заборони реклами ліків (так само, як пропонується в Україні) вже змогли переконатися в Азербайджані. За три роки заборони (з кінця 2006 р.) об’єми продажу безрецептурних ліків впали майже в 2,5 рази. Це скорочення фармацевти компенсували підвищенням середньої вартості однієї упаковки ліків (в середньому на 70% щорічно). Тому вже в червні 2010 р. рекламу ліків знову дозволили, як наслідок зниження ціни на 31%.

І депутатам, які вже восени будуть розглядати урядовий законопроект, варто про це пам’ятати. Звісно, якщо вони не мають на меті налякати фармацевтів, щоб ті перед виборами розкрили гаманці на лобіювання поправок, які нівелюють можливу тотальну заборону реклами ліків.

Переглядів: 1610, сегодня — 0
Стежити за новими коментарями

Коментарі - 4

+
0
pivasik
pivasik
21 серпня 2012, 12:28
#
3 года по +70%, а затем -31%. Скромно =)
+
0
Pir1
Pir1
23 серпня 2012, 11:04
#
То есть поднимутся цены на те лекарства, которые сейчас рекламируют? А это обыкновенное барахло от зуда, насморка, кашля, грибка, обжирания, для похудения, болеутоляющее, БАДы и прочее г-но — ничего что может относится к нормальному лечению пациента. Упадут доходы фармкомпаний, это да — 20 млрд. грн. заносят пОциенты, пав жертвой дебильной оболванивающей рекламы.
+
+1
yarg
yarg
27 серпня 2012, 10:38
#
Т.е. если раньше я мог купить таблеток и вылечится сам, теперь я должен буду идти в поликлинику, раздавая там взятки и высиживая очереди, потом врач впарит мне вместо копеечного парацетамола патентованый «Супер-панадол Витрум», гривен за 150 упаковка.
Классная реформа…
+
0
ZavtraK
ZavtraK
27 серпня 2012, 11:59
#
Да уже сейчас так. Разве сидя в очереди среди бабулек, вы не замечали как порхают из кабинета в кабинет «посланники дьявола» — промоутеры, которые «рекомендуют» псевдоврачам лечить (или калечить?) пациентов строго определенными лекарствами определенного производителя? В данные момент выкачивают деньги 1) взятка за прием врача. 2)бонусы от назначенных анализов 3) бонусы за «правильные» лекарства. Получается, что псевдо врачи не только не могут вылечить пациента (в силу некомпетентности или же просто безразличия и наплевательского отношения), но и банально не заинтересованы в этом.
Странно, что самолечение процветает, неправда ли?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися