19 серпня 2011
Останній раз був на сайті:
11 жовтня 2023 о 21:15
-
buratinko
Украина
-
Александр Чернов
41 год
-
Andrey M
45 лет, Киев
-
elvalery
Киев
-
khortiza7777
55 лет
-
Aristarkh
Мироновка
-
Влад Великолепный
Киев
- 8 вересня 2011, 16:25
Податок для багатих в Україні
У світі знову активно обговорюється питання додаткового оподаткування прибутків (чи статків) дуже заможних громадян. Це продиктовано необхідністю скорочення бюджетного дефіциту в більшості розвинутих країн (в першу чергу, Єврозони та США). Першою «податок солідарності» ввела Великобританія в 2010 р., оподаткувавши прибутки більше 150 тис. фунтів в рік ($247 тис.) збором в 50%.
Цікаво, що в деяких випадках ініціаторами оподаткування багачів виступили найбільш заможні громадяни. Наприклад, в США ініціативу проявив мільярдер Уоррен Баффет. Ідею збільшити податки з прибутку вище $1 млн. в рік підтримав президент США Барак Обама. У Франції – 16 підприємців та топ-менеджерів, з патріотичних міркувань, висловили готовність тимчасово сплачувати спеціальний 3% податок на прибуток вище EUR500 тис. В Німеччині об’єднання «Багаті за податок на капітал» виступає за 5% оподаткування капіталу розміром вище EUR500 тис. В Ізраїлі та Португалії введення «податку солідарності» ініціює сама ж влада. І тільки Італія вже чітко сказала своє «ні» цьому нововведенню, вирішивши підвищувати інші податки для усіх громадян.
Українська держава також зазнає певних труднощів зі зведенням бюджетного балансу. При цьому за 2010 р. прибуток вище 1 млн. грн. задекларували 6,7 тис. осіб. Кількість гривневих мільярдерів збільшилась за рік майже втричі, з 8 до 21 особи. Так може і нам варто спробувати допомогти економіці за рахунок часткового перерозподілу їх багатства на користь суспільству?
Але в Україні проблема часто полягає не в розмірі податків, а в неспроможності влади ефективно розпоряджатися наявними коштами. Тоді оподаткування високих прибутків не приносить користі, а навпаки, може нанести збитки економіці. Наприклад, стане ще одним приводом для проведення перевірок, а значить корупційних дій, і, як наслідок, подальшого погіршення інвестиційної привабливості країни. Потрібно дуже уважно підрахувати, що переважить: переваги від додаткових надходжень чи збиток від скорочення виробництва та ухиляння від сплати податків. Також, не виключено, що в кінцевому підсумку за все заплатить кінцевий споживач, тобто саме ті громадяни, чию долю збирались полегшити. Крім того, обурення громадян викликають не стільки багаті та заповзятливі люди, скільки чиновники та політики, що живуть явно не по кишені. Тому можливим виходом могло б стати не оподаткування надприбутку, а надспоживання, в тому числі і введення податку на предмети розкоші.
Частково, роль такого збору з 1 липня 2012 р. почне виконувати податок на нерухомість. Його будуть сплачувати тільки власники квартир та будинків великої площі (більше 200 кв. м.)
|
24
|
- 11:01 Трейдер заробив $10 млн завдяки купівлі мемкоїна, у Notcoin оголосили терміни запуску NOT: що нового на ринку
- 10:38 Курс валют на 23 квітня: долар в банках впав на 10 копійок, євро на 15 копійок
- 10:22 Главу МінАПК Сольського викрито на заволодінні державною землею на 291 млн грн
- 10:17 NovaPay розширила мережу POS-терміналів по всій країні
- 09:57 Готівки в обігу знову побільшало. В НБУ назвали причини
- 09:15 Британія оголосила про найбільший в історії пакет військової допомоги Україні
- 08:52 Допомога ЄС для України: Угорщина каже, що блокуватиме надання 2 млрд євро
- 08:00 Офіційний курс: НБУ залишив курс гривні без змін
- 22.04.2024
- 20:00 Головне за понеділок: план реструктуризації боргу за євробондами України, зміна порядку надання валютних дозволів
- 18:07 Нацбанк змінив процедуру надання окремих дозволів на валютні операції
Коментарі - 13
Я прекрасно понимаю, что пошлины это не 100% спасение. Нужен целый комплекс мер, необходимо сделать невыгодным импорт автомобилей к нам и выгодным их производство и экспорт. Возможно необходимо освободить локализованные марки авто от каких-то налогов, развивать программу поощрения покупателей отечественных автомобилей и т.д, и т.п.
Иначе мы всегда будем просто сырьевым придатком.
А для того, чтобы Васадзе и иже с ним вложились в развитие своих предприятий, а не в создание автомобиля, необходимо создать условия, чтобы, например, Киа, Хюндай, Рено, Форд не везли к нам из Словакии, России, Румынии, а производили у нас с использованием наших материалов, наших рабочих рук. С объемом локализации мин. 30%. И от % локализации должны зависеть налоговые льготы или преференции.