Криза стала акселератором всіх програм. Те, що в звичайному ритмі розроблялася тривалий час, в екстремальній ситуації реалізовувалося за лічені дні – тижні. Ключовим фокусом стала турбота про людей: безпека як клієнтів, так і співробітників.
Щоб максимально знизити контакти, надати клієнтам максимум сервісів «з дому» ми інвестували в канали дистанційного обслуговування клієнтів. Зараз банк працює над тим, щоб всі консультанти могли використовувати інструменти дистанційного обслуговування клієнтів.
Для ефективного управління і залученості співробітників, у перші ж дні карантину банк відкрив гарячу лінію, якою управляли HR бізнес-партнери, з усіх питань: надання засобів індивідуального захисту, графік роботи, віддалений доступ, як дістатися до робочого місця і т. д. Одночасно запустили виділений канал в Телеграмі для всіх співробітників, щоб регулярно ділитися важливими новинами, графіками організованого транспорту і т. д.
Раніше банк використовував внутрішні канали, але для доступу до них потрібно бути в системі банку, а з різким переходом частини працівників на віддалену роботу такий доступ був доступний не всім. Щоб розуміти, яка інформація більш важлива для колег, банк збирає зворотний зв'язок у різних формах, систематизуємо її і надає антикризового комітету банку для подальших дій.
Працюючи на гарячій лінії, колеги зрозуміли, що багато звернень не має відношення до робочої життя, а пов'язані з рівнем стресу, який є у людей, з їх бажанням висловитися і бути почутими. В результаті, було запропоновано всім співробітникам окрему лінію консультування з професійним психологом.
Також багато питань було з підтримкою переходу на віддалену роботу. Ще при попередньому трирічному стратегічному плануванні, банк визначив digital і agile знання та навички співробітників як ключові для розвитку в майбутньому. HR команда організувала різні формати навчання, вебінари фактично стала консультантами перших серій віддаленої роботи в командах.
Криза — це не завжди. І організації потрібно повернутися до звичайного операційного циклу. Вже зараз банк консультує менеджерів, розуміючи, що як раніше вже не буде. Люди прийдуть на робочі місця з іншими очікуваннями, яких раніше не було. І це новий виклик.
Рівень залученості персоналу дійсно завжди був у фокусі. І прості дії: готовність ділитися інформацією і відкритість керівників допомогли зберегти залученість персоналу. Для цього важливо, щоб лідери чітко транслювали бачення цілої картини — великого контексту і демонстрували розуміння того, як організація повинна реагувати на кризу і що буде з компанією в майбутньому. Щотижня організовуються стріми на YouTube каналі, де топ-менеджмент в прямому ефірі відповідає на питання співробітників.
Коли питання стосується майбутнього організації слухають перших осіб, але коли питання стосується особисто співробітника — його кар'єри і благополуччя кращого порадника і людини, який може вплинути на думку і залучення співробітника, ніж його безпосередній керівник не буває. Тому дуже важливо, щоб безпосередні керівники також розуміли великий контекст, володіли мужністю і емпатією, щоб розмовляти з людьми і пояснювати їм, як них особисто вплинуть зміни в майбутньому.