torka2009
Зарегистрирован:
10 января 2020

Последний раз был на сайте:
17 февраля 2020 в 20:06
Виктория Берещак — Все о рынке недвижимости в Украине
обозреватель рынка недвижимости
14 февраля 2020, 8:37

Три ключові зміни на ринку житла України

За останні 10 років ринок житла України пережив кілька яскравих моментів. Спочатку була битва Києва та передмістя за кількістю зданих метрів, яка в 2015 увінчалася першою перемогою регіону. Тоді в Київській області вперше з 2010-го звели більше житла, ніж у головному українському мегаполісі. За даними Держкомстату, різниця вийшла чималенька — близько 20% на користь столичних міст-супутників: 695 тис. Київських квадратних метрів проти 1,04 млн приміських. З тих пір передмістя ставив спеку столичним проектам. Потім нові будівельні норми, класи наслідків, «блакитні лінії» обмеження висотності, «зелені лінії», кухні-ніші в квартирах, вимоги до енергоефективності, інклюзивності, ліфти в будинках вище 4 поверхів, розвиток соціально-побутової інфраструктури в проекті та інше. На цьому тлі відбувалася зміна епох: ми прощалися морально з масовим дешевим житлом економ-класу і придивлялися до комфорту, який буває різним Той переформатувався в категорію комфорт + і породив безліч форматів і концепцій житла. Всі вони зараз розпочинають нову сторінку ринку. І все б нічого, якби не регрес у питаннях довіри між забудовником та інвестором, який оголила ситуація з Укрбуд. Справа не в конкретній компанії (хоча і в ній, безумовно теж), а в моделі девелопменту та підході до будівництва в цілому.

Перше — пройшла епоха грошей інвестора в структурі портфеля забудовника. Тепер якщо немає фінансової подушки, переліку реалізованих і заселених проектів, цікавих конкурентних концепцій знайти платоспроможного покупця і підняти цінник в проекті буде складно. Друге — «голі квадрати» практично нікому не потрібні. Покупець оцінює ЖК по ряду параметрів, серед яких локація, концепція, інфраструктура в самому проекті і поза, репутація забудовника і юридична чистота, вартість квадратного метра і фінансові механізми купівлі.
Ось кілька моментів, які в доступному для огляду майбутньому змінять ринок нерухомості.

Традиційний економ помре

Йдеться не просто про формальну назву. Можна, як то кажуть, і горщиком назватися. Інша справа, що вимоги до концепту і наповнення проекту у покупця вийшли далеко за межі традиційного дешевого економа — майданчик для дітей і три лавки перед під'їздом не підсилять і не продовжать ейфорію від дешевого квадрата. Важливо, щоб в складі ЖК були комерційні та торгові площі, упорядкований двір з зонуванням для різних вікових груп жителів, закрита територія з охороною і відеоспостереженням (чого ніколи не було в класичному економі).
Дешеве житло було, є і буде, проте функціонал проекту, архітектура, квартірографія буде вище того, що ми звикли раніше називати дешевим масовим житлом. Це свідчить про виділення певного стандарту якості на ринку, який формує платоспроможний попит.

Брендова архітектура і урбанізм громадських просторів стане догмою

Уже зараз девелопери, що поважають себе, привертають до розробки проекту концептологів і архітекторів, які зі шкіри геть пнуться в хорошому сенсі цього слова, щоб запропонувати нетиповий проект. Іноді, правда, бажання бути не таким як усі спрацьовує проти замовника і виходить не дуже.
Але чимало новобудов Києва, які стартували в 2018-2019-хх, мають своє обличчя. І це добре. До цього доклали руку Архіматика, АІММ і інші підрядники, а також архітектурні бюро в складі девелоперських компаній.
Урбаністичний порядок диктує забудовникам єдині правила гри. По-перше, дивитися ширше на проблему розвитку міста. Тепер важливо будувати не тільки своє житло, але і створювати середовище поза закритою територією. Компанії почали активно включати громадські простору в проекти — це і набережні в складі, і загальноосвітні школи для району, і зелені зони.
У самому комплексі вже даність закритий, з грамотним зоніюванням, внутрішній простір, двори без машин, безбар'єрне середовище, нестандартні дитячі майданчики і спортивні зони.

Мікс-формат нерухомості і нові типи житла

2019 сміливо можна називати роком багатофункціональних житлових проектів в сегменті комфорт + і бізнес +. У складі новобудови, крім житла, забудовники закладають торгові, офісні, розважальні об'єкти, тим самим підвищуючи цінність комплексу для абсолютного різних сегментів аудиторії.
Крім того, ринок житла останнім часом запропонував інвестору відносно новий тип нерухомості — апартаменти.
Це комплекси з виключно апартаментами (Standart One Terminal), апарт-готелі (Standard One Terminal) і проекти, в яких житлова нерухомість представлена ​​і квартирами, і апартаментами (Intergal City).
Формат популярний завдяки більш високій прибутковості, менш тривалій окупності. В нього свої особливості: це не житлові, а комерційні площі. В ньому фактично неможливо прописатись, комунальні платежі вище, але вигідна вартість, додаткові сервіси, жодних проблем із переплануванням. Тому кожному своє. Головне — вдумливі інвестиції.

Просмотров: 48, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии

Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться