Rebel
Rebel
Зарегистрирован:
27 ноября 2009

Последний раз был на сайте:
9 декабря 2021 в 13:38
Подписчики (87):
Igoc1975
Патріот .
45 лет, Львів
viktory2001
viktory2001
16 лет
987
987
meag
meag
48 лет, Вараш
Mandarinka2013
Mandarinka2013
91 год, Киев
uliymua
uliymua
yakost
yakost
slexus
slexus
shtanc
shtanc
Oksana77777
Oksana77777
43 года
wadoss
wadoss
киев
frollof
frollof
все подписчики
IT
18 апреля 2020, 10:39

Боротьба з олігархами

Так само як реальна, а не показушна, боротьба з корупцією — штука системна, так і реальна боротьба з олігархами грунтується на системній роботі, а не на клоунаді.

«В чьом сіла, брат?» питає герой відомого кацапського фільму. Так от, сила в ресурсах. І, так само як боротьба з корупцією грунтується на створенні ефективної альтернативи, яка забирає ресурси на себе, залишаючи мінімум ресурсів корупційній системі і корупціонерам, які на цих ресурсах живуть, так і олігархів потрібно рубати під корінь, бо обстригання гілок (типу передачі машин медикам чи іншої подібної допомоги) хоч і виглядає ефектно, але абсолютно неефективне. Зате, навіть найбільший олігарх відрізаний від бюджетних соків рано чи пізно всохне та впаде.

Ще один важливий фактор, це наявність ресурсів на стороні противників олігархів. Природніми противниками олігархів є бізнесмени, які виросли і живуть у конкурентному середовищі. І яким неприємно зустрічатись на ринку з олігархічними структурами, які замість конкурентної боротьби включають режим iddqd.

Які зміни відбулись з весни 2014 по літо 2019 (багато чого описано раніше)?

  1. З ринку виведена величезна кількість кишенькових банків олігархів. Тобто перекритий один з каналів отримання ресурсів.
  2. Націоналізований Приват, який, завдяки своєму розміру, був ще й важелем впливу (заручником, якщо дотримуватись терористичної термінології) на державу.
  3. Запущена Асоціація з ЄС, яка спрощує орієнтацію бізнесу на Захід. У процесі інтеграції в економіку ЄС, бізнес все більше стає схожим на бізнес а не на олігархічну контору. Створює умови для приходу конкурентів з ЄС, або появи внутрішніх конкурентів, яких не можна просто прикрити, бо вони зав’язані на цивілізований ринок.
  4. Безвіз. Створив умови для збільшення еміграційного потоку на Захід. Олігархічна система отримала потужного конкурента за робочу силу, з яким їй нереально тягатись. Це вимиває ресурс у вигляді занадто дешевої робочої сили, на якій паразитують олігархи.
  5. Найнятий професійний менеджмент Нафтогазу і встановлені ринкові ціни на газ. Перекритий канал викачування грошей з бюджету за рахунок вилки між реальними та дотаційними цінами під кодовою назвою «низькі ціни на газ для населення».
  6. Арештований Фірташ. Остання новина була за січень 2019 рік про конфіскацію якихось його активів на Кіпрі.
  7. Бєня втік до Швейцарії.
  8. В рамках збільшення ефективності менеджменту державних та напівдержавних корпорацій була розгорнута боротьба за Укрнафту, частково успішна. Це ще один канал викачування грошей з бюджету, оскільки частина акцій належить державі (Нафтогаз) а частина Бєні.
  9. Започаткована децентралізація. Чим довший шлях проходять гроші по державній системі (знизу вгору і потім назад), тим у олігархів більше шансів їх вкрасти.
  10. Під час підняття акцизів на пальне зросла рзіниця між акцизом на газ та бензин. Я вважаю такий підхід неправильним. Але він вибиває ресурс з під ніг Бєні, оскільки його НПЗ орієнтований на випуск бензинів. Зниження споживання бензинів призвело до зменшення завантаженості даного НПЗ. В т.ч. це вплинуло і на реалізацію пального в мережі АЗС Бєні — вона досі найбільша за кількістю станцій, але продає дуже мало — тобто дуже неефективна.
  11. Величезний стрибок у рейтингу Doing Business. Більше можливостей для ведення бізнесу — більше конкуренції — більше ресурсів у бізнесу і менше (принаймні пропорційно) у олігархів. Це збільшує ресурсну базу противників олігархів.
  12. Збільшення незалежності НБУ. Це зменшує можливості антиринкового маніпулювання курсом.

Що не відбулось?

  1. Приватизація. Необхідно максимально скинути підприємства з балансу держави, оскільки кожне з них є каналом викачування грошей з бюджету на користь олігархів. Схоже, Порошенко вважав, що зможе вирішити ситуацію за рахунок зміни менеджменту. Але такий метод неправильний бо несистемний, і зараз це проявляється — олігархи повертають собі повний контроль над даними каналами викачування бабла просто змінюючи менеджмент.
  2. Відкриття ринку землі.

Що змінилось з літа 2019?

  1. Зменшується незалежність НБУ.
  2. Проводиться плавне заміщення кадрів на «правильних людей» у державних структурах (Центренерго, тиск на правління Нафтогазу). Поки зі змінним успіхом, але процес іде.
  3. Коронавірус повернув до України заробітчан. Олігархи отримали назад дешевий робочий ресурс.
  4. Карантин вбиває невеликий бізнес. Зменшується ресурсна база противників олгархів.
  5. Бєня повернувся до України.
  6. Питання з Приватом зависло у повітрі.

Висновок очевидний.

P.S. Якщо хтось бачить принциповий прогрес у боротьбі з олігархами з літа 2019, то ви одразу пишіть конкретні пункти, а не звинувачуйте автора допису у небажанні бачити ці зміни, це буде конструктивно.

Просмотров: 83, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 54

+
0
duke34
duke34
18 апреля 2020, 12:22
#
Интересно почитать разные мысли, хоть и не всегда с Вами согласен. Почему вы считаете не правильным подход в пункте 10?
+
0
Rebel
Rebel
18 апреля 2020, 12:30
#
https://minfin.com.ua/blogs/rebel/124327/
+
0
ballistic
ballistic
18 апреля 2020, 12:41
#
А хіба акцизи на автогаз і бенз не пропорційні?
+
0
Rebel
Rebel
18 апреля 2020, 13:08
#
Акцизи, за 1000 л, євро:
газ: 52
бензин: 213.5
дизель: 139.5

Різниця на 1 л між газом та бензином виключно за рахунок акцизу — 5.8 гривень (курс євро 30).
+
0
ballistic
ballistic
18 апреля 2020, 17:20
#
Роздрібні ціни газу і бензину відрізняються в 2.5 рази (23.8/9.4). А акцизи — в 4 рази. Виходить непропорційно.

​​​​​До ​​речі співвідношення цін газу і дизеля таке саме, як і співвідношення їхніх акциз.

Гіпотеза. Так як автогаз і дизель переважно імпортуються з Росії, то маємо всі ознаки, що це результат російського лоббі.
+
0
Rebel
Rebel
19 апреля 2020, 0:28
#
Емм, а до чого тут пропорція? Не використовуйте методики vicmarin37.
+
+15
ballistic
ballistic
19 апреля 2020, 1:38
#
Я не знаю методик vicmarin37.
Пропорційність на мій погляд виглядає логічно і справедливо.

Іншими словами справедливий акциз на рівнозначні товари має виражатися у відсотках до ринкової ціни товару, а не в абсолютних числах. 

І нижче доречно запитали, чому нема акцизу для електрокарів.
Акциз же збирають «на ремонт доріг». Непропорційність поборів збільшує і без того несправедливий розподіл «народних внесків».
+
0
Rebel
Rebel
19 апреля 2020, 10:00
#
>> Пропорційність на мій погляд виглядає логічно і справедливо.

RULE 1 ... Life is not fair; get used to it.
(c) Bill Gates' Message on Life
+
0
ballistic
ballistic
19 апреля 2020, 13:50
#
Правило життя Гейця ніяк не відміняє необхідність раціонального пояснення логіки формування акцизу.
+
0
Rebel
Rebel
19 апреля 2020, 22:11
#
Логіка != справделивість.
+
0
ballistic
ballistic
19 апреля 2020, 22:35
#
З Ваших «рівнянь» та «афоризмів» я не зрозумів, що Ви самі пропонуєте? :)
+
0
Rebel
Rebel
20 апреля 2020, 11:18
#
Рівні акцизи для всіх цих 3-х вижів пального. Можливо трохи нижчий на газ - кажуть, що він екологічніший - але виключно за умови використання заводського газового обладнання.
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 11:33
#
А чому Ви вважаєте, що саме так буде краще?
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 12:57
#
Така політика покращить наповнення бюджету — як напряму, через вищі збори з пального, так і за рахунок працюючого НПЗ.

Це вже не кажучи про те, що при введенні акцизів потрібно за нульову точку розглядати саме рівні акцизи, а вже відміності у ставках потрібно обгрунтовувати — таке обгрунтування є для електричок.
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 13:44
#
Наповнення бюджету відбувається від усіх акцизів в будь-якому випадку, це не аргумент для «рівності».

«так і за рахунок працюючого НПЗ»
— з цим аргументом погоджуюсь, розумно підтримувати власного виробника.
А так як автогаз у нас здебільшого імпортний, то є певний сенс обкласти його «додатковим податком».

Враховуючи, що акциз на автогаз нижчий не тільки в абсолютних числах, але і у відносних, но є сенс вирівняти його хоча б у відносному значенні.

Але я гадаю такого не станеться, бо гіпотеза
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 14:03
#
>> Наповнення бюджету відбувається від усіх акцизів в будь-якому випадку, це не аргумент для «рівності».

Така політика покращить наповнення бюджету

при введенні акцизів потрібно за нульову точку розглядати саме рівні акцизи, а вже відміності у ставках потрібно обгрунтовувати
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 14:37
#
«потрібно за нульову точку розглядати саме рівні акцизи»
— але ж пропорційна рівність — це теж рівність, не менш рівна, ніж абсолютна.

Акцизи зараз не рівні, ні в абсолютному, на в пропорційному відношенні.
Але якщо їх «рівняти», то для початку розумно робити це менш радикально, саме до пропорційної рівності.
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 16:31
#
але ж пропорційна рівність

На яких вихідних даних будується ваша пропорція?
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 17:06
#
Я не експерт в цій темі.
Як мінімум, я б відштовхувався від поточного рівня — просто підняв би акциз на автогаз до пропорції від ціни, яку має акциз на бензин.

А на яких вихідних даних будується ваше абсолютне числове значення акцизу?
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 17:08
#
я б відштовхувався від поточного рівня

Поточного рівня чого?
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 17:23
#
Акцизи, за 1000 л, євро:
газ: 52
бензин: 213.5
дизель: 139.5
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 20:56
#
Навіщо брати за основу поточні значення акцизів?
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 21:48
#
Тому що це простий і швидкий спосіб - взяти дані з поточної практики. Більш складний і більш правильний спосіб - розрахувати на основі купи параметрів, чого я зараз не зможу зробити.

А Ви самі що пропонуєте за основу?
+
0
Rebel
Rebel
21 апреля 2020, 22:02
#
Тому що це простий і швидкий спосіб - взяти дані з поточної практики. 

І якими мають стати акцизи за вашою пропорцією?
+
0
ballistic
ballistic
21 апреля 2020, 22:27
#
Якщо порахувати, то виходить 213.5/2.5 = ~85.4 євро

А на яких вихідних даних будується Ваша пропозиція акцизу на автогаз і яка його величина?
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 9:49
#
Що у даній формулі значить «2.5»?
+
0
ballistic
ballistic
22 апреля 2020, 12:21
#
Я ж писав вище «Роздрібні ціни газу і бензину відрізняються в 2.5 рази (23.8/9.4)»

Я відповідаю на Ваші численні питання, а Ви моє вперто ігноруєте. Прошу відповісти. Так я розраховую знайти порозуміння.
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 12:40
#
Тобто ви пропонуєте встановлювати акцизи на основі поточних акцизів і поточних цін, на які ці ж таки акцизи впливають. :) ОК. :)
+
0
ballistic
ballistic
22 апреля 2020, 12:44
#
Так, я ж пояснив «це простий і швидкий спосіб - взяти дані з поточної практики. Більш складний і більш правильний спосіб - розрахувати на основі купи параметрів, чого я зараз не зможу зробити»

А на яких вихідних даних будується Ваша пропозиція акцизу на автогаз і яка його величина?
Прошу відповісти.
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 12:53
#
Я вже казав про свій підхід: акцизи мають бути рівними. Можливі зміни від рівних величин:
* на окремий вид пального відповідно до його більшої екологічності (однозначно 0 для електричок)
* для таргетування інфляціїї та стимуляції перевезень (незначне зниження на дизель, оскліьки саме він використовується для вантажних перевезень, і тому його вартість впливає на ціни всіх товарів)
* для захисту вітчизняного виробника

Якщо все це просумувати, то пропозиція Бєні https://www.epravda.com.ua/publications/2019/12/12/654807/ газ 136, дизель 139.5, бензин 170 виглядає досить адекватно на даний момент. Хоча на газ можна було б підняти ще більше.
+
+15
ballistic
ballistic
22 апреля 2020, 13:15
#
Ви допитували мене на яких вихідних даних будується моя пропорція, і Вас повеселило, що я запропонував як швидкий варіант взяти поточний рівень акциз.

На моє аналогічне питання Ви пропонуєте встановлювати акцизи на основі пропозицій Бені. :)
Тобто ні я, ні Ви не привели економічних розрахунків конкретних значень акциз.

"Можливі зміни від рівних величин:
* на окремий вид пального відповідно до його більшої екологічності (однозначно 0 для електричок)
"
— тут на газ теж варто знизити, бо він більш екологічний, ніж бенз та дизель

«* для захисту вітчизняного виробника»
— цей пункт ефективніше регулювати митом на імпорт, а не акцизом
+
+30
duke34
duke34
22 апреля 2020, 13:30
#
Средняя цена на 95й бензин по Европе 1,08 евро\литр, а газа — 0,55 евро. Та же цена, что и у нас 50% от стоимости бензина. Европа не облагает повышенными налогами автогаз, так же, как и биотопливо, подталкивая тем самым людей переходить на экологическое топливо. Не вижу никакого смысла делать наоборот.

По моему личному мнению вы ничем не отличаетесь от у власти стоящих, когда советуете наполнять бюджет очередными налоговыми поборами с народа, усугубляя тем самым экологическую ситуацию и без того печальную.

У нас вся развозка и доставка на газу, это только повысит цены на все. А беня пусть вдавится своим бензином.
+
0
ballistic
ballistic
22 апреля 2020, 13:56
#
«Средняя цена на 95й бензин по Европе 1,08 евро\литр, а газа — 0,55 евро. Та же цена, что и у нас 50% от стоимости бензина»
— до речі, у нас зараз співвідношення цін бенз/газ 2.5.

Але якщо прибрати російське лоббі і зробити акциз на газ пропорційно рівним акцизу на бензин, то ціна газу виросте якраз настільки, що співвідношення цін бенз/газ стане як в Європі.
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 15:52
#
тут на газ теж варто знизити, бо він більш екологічний, ніж бенз та дизель

Звідки такі дані?
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 16:00
#
На моє аналогічне питання Ви пропонуєте встановлювати акцизи на основі пропозицій Бені. :)

Продовжуєте маніпулювати розраховуючи знайти попрозуміння? :) Я пропоную встановити акцизи згідно наведених 3-х пунктів, а не «на основі пропозицій Бені». А Бєня, до речі, навіть врахував сумнівне твердження про екологічність газу - акциз на нього пропонується найнижчий.

Я пропоную встановити рівні акцизи. І за умов, коли ні я, ні Ви не привели економічних розрахунків зробити їх рівними.

Наприклад, всі по 150.
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 16:04
#
По моему личному мнению вы ничем не отличаетесь от у власти стоящих, когда советуете наполнять бюджет очередными налоговыми поборами с народа, усугубляя тем самым экологическую ситуацию и без того печальную.

Взагалі-то, пропозиція Бєні передбачає зниження акцизу на бензин. Чи споживачі бензину - не народ? Вони чимось гірші за споживачів газу?
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 16:14
#
Украина заняла четвертое место в мире по количеству автомобилей с ГБО
https://www.autocentre.ua/opyt/gbo/ukraina-zanyala-chetvertoe-mesto-v-mire-po-kolichestvu-avtomobilej-s-gbo-383256.html

У топ-5 Туреччина, Росія, Польща та Україна — лідери піклування про екологію. :)
А де ж розрекламовані вами держави ЄС, у порівнянні з якими український ринок — крапля в морі?

Корею не згадуйте — там газові установки ставлять на заводі, а не в гаражі у дяді Вови. На відміну від…
+
+15
ballistic
ballistic
22 апреля 2020, 17:32
#
«Звідки такі дані?»
— екологічність газу в порівнянні з бензом загальновідомий факт. Дуже дивно, що Ви цього не знаєте.

«Наприклад, всі по 150»
— економічного обгрунтування в цьому числі, яке Ви взяли з неба, не більше, ніж в моїх 213 та 84 відповідно з яких Ви посміялися.

«Я пропоную встановити рівні акцизи»
— я теж за рівність, але пропорційну. І саме тут ми принципово розходимось в погляді.
Моя пропозиція змінить поточні акцизи менш радикально ніж Ваша.

Щоб дискутувати далі потрібно вдатися до складних економічних аналізу та розрахунків.
​​
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 20:23
#
екологічність газу в порівнянні з бензом загальновідомий факт
«екологічність газу» — сферичній кінь у вакуумі. Екологічність залежить від конкретного авто, на заводських установках реальна, на гаражних ГБО (а інших у нас практично нема) — дуже сумнівна.
Якщо у вас є посилання на якесь дослідження вихлопів гаражних ГБО у порівнянні із середнім бензиновим авто — поділіться.

я теж за рівність, але пропорційну
за нерівну рівність :)
+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 20:39
#
економічного обгрунтування в цьому числі, яке Ви взяли з неба, не більше, ніж в моїх 213 та 84 відповідно з яких Ви посміялися.

Для рівності не потрібне економічне обгрунтування. Це початкова точка. Обгрунтування потрібне для НЕрівності.
Хочу нагадати, що акциз створений для фінансування пдітримки та будівництва доріг. І тут виникає питання - чому це навантаження має лягати саме на користувачів бензину?
Що з ними не так? По-вашому це якийсь недо-народ? Лохи? Чи користувачі газу це унікальні люди, яких потрібно оберігати від зайвих витрат?
+
+15
duke34
duke34
22 апреля 2020, 21:17
#
Действительно это общеизвестный факт, ещё более экологичный метан, в Германии ,например ,очень широкая сеть заправок метановых - лидер на всю Европу, не зря его green gas называет, что ,как бы, само за себя говорит, за ним пропан идет по экологичности. Италия один из лидеров по количеству машин с ГБО. 

+
0
Rebel
Rebel
22 апреля 2020, 21:55
#
Спростування «загальновідомого факту»:
https://minfin.com.ua/blogs/rebel/138622/
+
0
ballistic
ballistic
23 апреля 2020, 2:12
#
Ок, про екологічність подискутуємо окремо, цікаво :)

«за нерівну рівність :)»
— пропорція (лат. Proportio «співмірність, виРІВНяність частин»).

«Для рівності не потрібне економічне обгрунтування. Це початкова точка»
— тобто по Вашому можна взяти з неба 5, 150 чи 1500 — без різниці?
Не згоден, для стартового конкретного значення не потрібне економічне обгрунтування.

«акциз створений для фінансування пдітримки та будівництва доріг»
— це в теорії, а на практиці багато років акцизні збори йшли не на фінансування доріг.

«чому це навантаження має лягати саме на користувачів бензину?»
— Life is not fair; get used to it. (c) Bill Gates :)
Проблема справедливості тут набагато глибша. Чому збори з власників двигунів великого об'єму кратно більші, ніж з власників двигунів малого об'єму?
А якщо взяти до уваги той факт, що ~90% шкоди дорогам завдають вантажівки, то справдедливості тут годі знайти.
+
0
Rebel
Rebel
23 апреля 2020, 10:03
#
це в теорії, а на практиці багато років акцизні збори йшли не на фінансування доріг.

І що з того?
+
0
Rebel
Rebel
23 апреля 2020, 15:00
#
це в теорії, а на практиці багато років акцизні збори йшли не на фінансування доріг.

Які дії випливають з даної тези?
+
0
ballistic
ballistic
23 апреля 2020, 16:25
#
«І що з того?»
- для подібних питань Ви ж самі дали універсальну відповідь на початку дискусії:
«Life is not fair; get used to it. (c) Bill Gates»
:)
+
0
Rebel
Rebel
23 апреля 2020, 17:11
#
Які дії мають випливати з того, що збори не йшли на дороги?
+
0
ballistic
ballistic
23 апреля 2020, 18:32
#
Логіка підказує, що варто пошукати шляхи відновлення справедливості. Але є ще варіант «get used to it».
+
0
Rebel
Rebel
23 апреля 2020, 20:16
#
Що мається на увазі під відновленням справделивості?
+
0
ballistic
ballistic
23 апреля 2020, 21:01
#
Пропоную зупинитись :)
+
+15
Юрий Makhlay
Юрий Makhlay
18 апреля 2020, 22:47
#
А на єлектроенергію буде акциз для електрокарів?
+
0
ballistic
ballistic
18 апреля 2020, 23:31
#
:) ) )
+
0
Rebel
Rebel
19 апреля 2020, 10:06
#
Я бачу, що тема пального є найцікавішою у питанні боротьби з олігархами. :)

Почитайте на тему екологічності електрокарів.

Хоча у нашій державі, судячи з кількості підпалів полів та лісів, екологія мало кого цікавить.
+
0
Юрий Makhlay
Юрий Makhlay
19 апреля 2020, 10:47
#
Відпрацювавши двадцять років на заводі напівпровдникових приладів від інженера до начальника експериментального цеха, я маю досить добре уявлення про екологічність всіх тих процесів.
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться