Минфин - Курсы валют Украины

Установить
DSymanov
Дмитрий Симанов
Зарегистрирован:
18 июля 2012

Последний раз был на сайте:
11 октября 2023 в 21:32
Подписчики (10):
oootenex
oootenex
Katerynaneg
Keteryna Petrova
31 год
tehnomir
tehnomir
pointOFview
pointOFview
OlegPetryaev
Олег Петряев
52 года, Умань
innasmit1
innasmit1
Днепропетровск
sashare
Александр Рябина
38 лет, Киев
Lacena
Елена Зайцева
45 лет, Киев
BIG
BIG
Киев
PSheva
Петр Шевченко
Киев
советник ЮФ Cai & Lenard
8 августа 2012, 17:03

Більше прозорості фондовому ринку!

Нещодавно прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери» 4 липня 2012 року № 5042-VI (Закон) привертає увагу черговими покращеннями правового регулювання фондового ринку, які можуть зачепити інтереси інвесторів в цінні папери українських емітентів. На одному з напрямів удосконалення, закладеному в зазначеному Законі, варто зупинитись окремо. Цей напрям стосується розкриття інформації про угоди з цінними паперами.

Законодавець, виклавши у новій редакції частину десяту статті 17 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» (Закон про цінні папери), зобов’язує торговців цінними паперами подавати до загальнодоступної інформаційної бази даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (Національна комісія) інформацію про всі вчинені поза фондовою біржею ними або за їх участю правочини щодо емісійних цінних паперів. В переліку відомостей, які повинні надаватись торговцем цінними паперами, міститься, зокрема, найменування емітента цінних паперів, кількість цінних паперів за кожним правочином, ціна цінних паперів. Крім того, в Законі зазначено, що торговці цінними паперами мають також надавати «інші відомості, визначені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку». Цікавим є, чи включить Національна комісія до цих «інших відомостей», наприклад, ідентифікаційні дані сторін правочину, а не тільки емітента. Відзначимо, що, хоча вказані вище відомості вже надаються Національній комісії торговцями цінними паперами щоквартально у складі адміністративних даних щодо їх діяльності, особливістю законодавчих змін, що розглядаються, є надання цим відомостям загальнодоступного характеру. Також поки що не зрозуміло, з якою періодичністю будуть надавати торговці цінними паперами вказані відомості.

Для того, щоб застерегти сторони правочину від порушень вимог про залучення торговця цінних паперів (в тому числі, й з можливою метою  уникнути оприлюднення інформації про правочин), законодавець передбачив у новій редакції частини дев’ятої статті 17 Закону про цінні папери, що правочини щодо цінних паперів, вчинені без участі (посередництва) торговця цінними паперами, крім випадків, передбачених частиною восьмою цієї статті, є нікчемними, тобто немає необхідності оспорювати ці правочини в суді та доводити їх недійсність.

Зазначена вище частина восьма (в новій редакції) Закону про цінні папери містить перелік виключень з правила про обов’язкове залучення торговця цінними паперами при вчиненні правочинів. Цей перелік, окрім передбачених на сьогодні виключень, додатково містить операції з продажу емітентом власних цінних паперів (чинне виключення стосується тільки їх відчуження першому власнику), операції щодо неемісійних цінних паперів (на цей час тільки операції із заставною і векселем прямо передбачені) та випадки правонаступництва цінних паперів (скоріш за все в цьому випадку мова буде йти про правонаступництво в результаті  злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи; поки що невідомо, як регулятор та суди будуть ставитись до переходу прав на цінні папери до учасників юридичної особи в результаті її ліквідації).

Подібний до зазначеного вище обов’язку торговця цінними паперами обов’язок також покладений на фондові біржі новою частиною третьою статті 23 Закону про цінні папери.

Просмотров: 2467, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии

Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться