Минфин - Курсы валют Украины

Установить
AndreyM
Зарегистрирован:
29 ноября 2012

Последний раз был на сайте:
19 февраля 2024 в 09:36
Подписчики (211):
044blog
044blog
36 лет, Киев
20388156
Kyleta 12
Полтава
viktory2001
viktory2001
18 лет
987
987
notslave
notslave
Харьков
bonv
bonv
Калуш
jurius
jurius
24 года
Zukker
Zukker
Kharkivcity
Kharkivcity
dix7888
dix7888
pysarev
Олексій Писарев
Tolk96
Tolk96
все подписчики
Andrey M — Умом кацапов не понять, Аршином общим не измерить. Лавров сказал: «Дебилы, бляТь». И в это надо, только верить.
15 апреля 2020, 8:22

З 28 квітня стане неможливою дистанційна оплата комуналки

Наприкінці квітня платіжні системи можуть зупинити роботу
В Україні з 28 квітня можуть зупинити роботу платіжні системи

З 28 квітня 2020 року не можна буде без ідентифікації оплатити віддалено комуналку, отримати переказ грошей, оплатити сервіси, купити передплачену картку і скористатися безготівковими коштами.

Про це запевняють в Українській асоціації платіжних систем (далі УАПС).

Зазначається, що 6 грудня Верховна Рада ухвалила в новій редакції закон про протидію відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом. Чи заважатиме він відмивати доходи несвідомим громадянам, покаже час, а от цілком свідомим українцям ця правова ініціатива може суттєво ускладнити життя. Адже для того, щоб отримати звичну фінансову послугу на кшталт переказу від близьких або оплати сервісу онлайн, людям потрібно буде пройти процедуру повної ідентифікації: пред’явити паспорт і код працівнику фінансової організації, що надає послугу.

За словами представників Асоціації платіжних систем, сьогодні Нацбанк України не виробив чітких рекомендацій щодо процедури віддаленої ідентифікації, а можливість зробити її віддалено бачить тільки через BankID, але до цього способу підключені лише 14 банків.

Представники фінансових установ стверджують, що Закон не просто загрожує ринкам грошових переказів та електронних грошей в Україні. Фактично він їх повністю знищує. А це величезний удар по економіці країни. Щоб мати уявлення про обсяги коштів, які циркулюють безготівковими каналами переказів, наводимо статистику НБУ за 2019 рік з використанням систем переказу коштів, створених як резидентами, так і нерезидентами:

перекази в Україну – $2 271 млн в еквіваленті (21,94% від загальної суми переказів);
за межі України – $398 млн в еквіваленті (3,85% від загальної суми переказів);
у межах України – $7 679 млн в еквіваленті або 197,93 млрд грн (74,21% від загальної суми переказів).
«Новий закон знищує старі правила, але не надає альтернативних, зрозумілих ринку і прийнятних для реалізації правил роботи. В Україні не запроваджено правила дистанційної ідентифікації, як це відбулося в Європі, немає чітких нових правил емісії електронних грошей і передплачених карток, також немає розроблених технічних можливостей швидкої верифікації даних клієнта», – кажуть в УАПС.

На думку експертів, такий підхід призведе до вбивства ринку безготівкових переказів і повернення розрахунків у готівці. А це нівелює всі досягнення НБУ попередніх років з побудови платіжної інфраструктури, на що були витрачені мільйони доларів і йде врозріз з представленою «Стратегією розвитку фінансового сектору до 2025 року», затвердженою Нацбанком.

Примітно, що закон, який набуде чинності 28 квітня, зобов’язує Нацбанк протягом трьох місяців привести нормативно-правову базу у відповідність до закону. Однак всі суб’єкти фінансового моніторингу – ті самі банки або платіжні системи, – зобов’язані переробити свою внутрішню систему моніторингу вже 28 квітня. Що фактично неможливо, адже правові норми, запроваджені законом, потребують роз’яснень у вигляді нормативно-правових актів Нацбанку.

Після 28 квітня всі учасники фінансового ринку будуть змушені обирати – або працювати з порушеннями, або припиняти свою діяльність до появи чітких правил роботи від Нацбанку.

У першому випадку вони ризикують оплачувати не просто величезні – непідйомні штрафні санкції. Наприклад, максимальна сума штрафу, згідно з новим законом – 135 млн грн, і він може бути виписаний за «незабезпечення належної організації та проведення фінансового моніторингу, відсутність належної системи управління ризиками». Таке розмите формулювання, як показує практика роботи НБУ, дозволяє штрафувати за практично будь-яке порушення. У разі накладення штрафу на банк оплачувати його будуть фактично грошима вкладників.

Ринок неодноразово звертав увагу як Національного банку України, так і низки наших законодавців на цю проблему, але поки що реакції з їхнього боку немає. Якщо імплементацію закону не відкладуть на більш тривалий строк, 28 квітня стане чорним днем для фінансового ринку країни, кажуть в Українській асоціації платіжних систем.

Просмотров: 177, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 22

+
+45
kingcity
kingcity
15 апреля 2020, 10:22
#
А що дивуватись - все типово, все як у нас. Спочатку зробили, потім стали думати, а що ж ми зробили.
Хоча, як я розумію, це не зачепить клієнтів банків, які ідентифіковані у  банках і платять через інтернет-банкінг. Аналогічно і ті, хто є зареєстрованими користувачами платіжних систем (ідентифікованими у системі), теж зможуть це робити, щоправда, напевне їм доведеться надати системі додаткові дані.
+
0
Andrey M
Andrey M
15 апреля 2020, 10:23
#
«Хоча, як я розумію, це не зачепить клієнтів банків, які ідентифіковані у  банках і платять через інтернет-банкінг.» - аналогічної думки.
+
+30
Rebel
Rebel
15 апреля 2020, 10:28
#
Загалом напрямок вірний.
Але за умов економічної рецесії, яку розпочав Зеленський минулого року, а також за умов вірусу, який з’явився цього року - краще було б відкласти такі штуки.
+
+30
Andrey M
Andrey M
15 апреля 2020, 10:34
#
По розумному — це коли ти щось обмежуєш, але надаєш та роз«яснюєш альтернативні варіанти.
+
0
kingcity
kingcity
15 апреля 2020, 10:40
#
Абсолютно згідний з Andrey M. Видати указ «не пущать» - це найлегше, що можна зробити. От запропонувати, як це правильно зробити, щоб і інтереси людей не постраждали і нові вимоги були враховані - тут вже мізки потрібно підключати. А вони не завжди працездатні у владоможців.
+
+15
zaNOza :)
zaNOza :)
15 апреля 2020, 13:22
#
Возможно сделали под конкретные банки. Может им не нравится, что люди уходят из ощадов и приватов.
+
0
ballistic
ballistic
15 апреля 2020, 13:39
#
Заголовок категоричний, але насправді все не так страшно.

"платіжні системи можуть зупинити роботу"-
- а можуть і не зупинити, що більш ймовірно :)
+
+15
ballistic
ballistic
15 апреля 2020, 13:56
#
«Представники фінансових установ стверджують»
— ось тут список цих представників
Банків тут нема.
Ще цікава відсутність Portmone, який є великим гравцем на ринку оплати комунальних.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 17:30
#
Ballistic
«Банків тут нема.»


Есть, как минимум один банк — Айбокс Банк (АгроКомБанк)
+
0
ballistic
ballistic
15 апреля 2020, 17:52
#
Нетиповий банк, у якому менше 10 банкоматів :)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 22:42
#
Зато терминалов пополнения
не на своём балансе
но с логотипом iBox - выше крыши...
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 14:17
#
Жаль, что даже банковские специалисты не спешат вникать в своё родное банковское законодательство, в том числе и о финмониторинге...

Закон про фінансовий моніторинг збільшив порогову суму фінансової операції, що підлягає фінансовому моніторингу з 150 000 грн до 400 000 грн.

И вот мне принципиально интересно - оплата услуг ЖКХ в сумме до пяти тысяч гривен должна подпадать под обязательный финмониторинг или признаваться рисковой в связи с признанием всех поставщиков услуг ЖКХ и ОСМД террористическими организациями.
А может пополнение мобильного номера украинского провайдера на 100 гривен теперь будет признаваться финансированием терроризма.

Может сначала надо было проконсультироваться у своих сотрудников финмониторинга...
+
+30
Andrey M
Andrey M
15 апреля 2020, 16:45
#
Знову влізли недолугим коментарем в менторському тоні самі не розібрашись в темі допису… Як вас оточуючі терплять такого «всезнайку» який де-факто толком і не розуміється на темі по якій сперечається?..

Для вас ідентифікація та верифікація клієнта одне й теж саме що фін моніторинг походження коштів?

Не путайте грішне з праведним.

Спеціально для вас роз«яснення НБУ викладаю:

https://minfin.com.ua/blogs/andreym/136802/
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 18:09
#
Andrey M

Должен же хоть кто-то на форуме кроме дифирамбов по поводу и без, публиковать свои «недолугі» комментарии.

Разъяснение НБУ имеет мало общего с обсуждаемой темой — оплатой услуг ЖКХ.

Что конкретно и в худшую сторону измениться для рядовых граждан при работе с терминалами пополнения с 28.04:
— клиенты не смогут пополнять БПК по номеру? — смогут.
— клиенты не смогут оплачивать услуги ЖКХ наличкой? — смогут.
— клиенты не смогут пополнять л\с операторов мобильной связи и интернета наличными? — смогут.

Клиенты не смогут через Приват24, Ощад24, OTPsmart или приложение Монобанк и дальше оплачивать услуги ЖКХ? — смогут.

А может НБУ с 28.04 запретит выпуск и обслуживание анонимных БПК? — запрета нет.

Так из-за чего собственно у неустановленных представителей УАПС истерика в части оплаты услуг ЖКХ.

Кстати, желательно всегда давать ссылку на первоисточник такой спорной
публикации, а не копипастить инфу из третьих рук…

UAPS звернулась з проханням відстрочити набрання чинності Закону про фінмоніторинг
+
+15
Andrey M
Andrey M
16 апреля 2020, 9:43
#
1. А де ви побачили дефірамби? Я на відміну від вас не пишу дефірамби, як ви це робити на адресу Привата та Порошенко.

2. Мова про те що без ідентифікації не зможуть, правда потім в процесі обговорення було домовлено з банками що при частковій ідентифікації зможуть оплачувати послуги, в т.ч. ЖКГ в ліміті 40 тис в місяць.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
16 апреля 2020, 13:42
#
Andrey M

Разговор о том, что вы сами не разобрались в вопросе и просто скопипастили чужой фейк, акцентировав в заголовке на проблемах с оплатой услуг ЖКХ…

НБУ звертає увагу, що оновлені вимоги Закону не поширюються на:

— сплату житлово-комунальних послуг, оплату податків, штрафів, інших обов’язкових зборів та платежів (незалежно від суми);

— сплату кредиту у сумі до 30 тис. грн;

— перекази для оплати товарів і послуг, що здійснені платником за допомогою платіжної картки (або іншого електронного платіжного засобу), якщо її номер супроводжує переказ (незалежно від суми);

— всі готівкові перекази в межах України у сумі до 5 тис. грн;

— зняття коштів з власного рахунку.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 14:30
#
Кстати, а хоть кто нибудь из отписавшихся сам ознакомился с изменениями, вступающими в силу с 28.04.2020 или вся инфа взята из блогов и своих предположений…

Также интересует мнение банковских специалистов — к какой группе риска они относят получателей платежей, юридических лиц в в лице водоканалов, газовиков, ЖЭКов, предприятий теплосетей а также украинских мобильных операторов — если они террористы, тогда включайте их в список запрещённых организаций и закрывайте им все банковские счета, как это требует закон о финмониторинге…

Например платёж, проведенный через терминал пополнения путём внесения 100 гривен наличными в адрес Водафона, Лайфселл или Киевстара с назначением платежа — «пополнение номера мобильного телефона» — будет приравниваться к финансированию терроризма или пройдёт по графе «отмывание денег, полученных преступным путём».
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 апреля 2020, 14:56
#
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20/ed20200428

Кстати...
Стаття 7. Застосування ризик-орієнтованого підходу
п. 5.
Суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний встановити високий ризик ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин), зокрема стосовно таких клієнтів:
- клієнтів, стосовно яких (кінцевих бенефіціарних власників яких) застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції»;

А значит, все платежи в адрес Проминвестбанка и Сбербанка России по этому закону должны сопровождаться отметкой о максимальном риске таких транзакций...

Вот бы банкирам и на этот пунктик обратить внимание а не только пугать граждан запретом на оплату услуг ЖКХ наличными без предъявления паспорта...
+
0
vasia2
vasia2
15 апреля 2020, 20:08
#
Я так зрозумів, що трохи автор утрирував. Небезпеки немає. Чи є підводні камені?
+
0
ballistic
ballistic
15 апреля 2020, 20:30
#
Автор маніпулював.
Є ризик, що постраждає бізнес певних фін компаній, але з оплатою комунальних точно не буде проблем :)
+
+15
Andrey M
Andrey M
16 апреля 2020, 9:43
#
Виходить десь так:)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
16 апреля 2020, 13:36
#
Национальный банк озаботился распространением фейков по вопросу приостановления работы платёжных систем с 28 апреля 2020 года и опровергает фейк о полной остановке платежных систем, которую распространили некоторые СМИ и даже банковские сотрудники на финансовых форумах.

Цитата с сайта НБУ:

З 28 квітня 2020 року встановлюються оновлені вимоги до переліку інформації про платника та отримувача, що повинна супроводжувати переказ коштів, однак це, за оцінками Національного банку, не матиме суттєвого впливу на здійснення переважної більшості операцій із переказу коштів.

НБУ звертає увагу, що оновлені вимоги Закону не поширюються на:

— сплату житлово-комунальних послуг, оплату податків, штрафів, інших обов’язкових зборів та платежів (незалежно від суми);

— сплату кредиту у сумі до 30 тис. грн;

— перекази для оплати товарів і послуг, що здійснені платником за допомогою платіжної картки (або іншого електронного платіжного засобу), якщо її номер супроводжує переказ (незалежно від суми);

— всі готівкові перекази в межах України у сумі до 5 тис. грн;

— зняття коштів з власного рахунку.

Джерело: Роз’яснення щодо ідентифікації клієнтів під час переказу коштів

.
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться