Мінфін - Курси валют України

Встановити
20 лютого 2024, 12:30

520 млрд грн «відкупних» за бронь: чи зможе держава зібрати цей максимум

Де взяти гроші на те, щоб вистояти у протистоянні з рф, та як зберегти баланс у реформуванні, розповів голова Комітету ВР із питань економічного розвитку Дмитро Наталуха. «Мінфін» обрав ключове.

  1. Україна вже не перший місяць друкує гривню і я не бачу в цьому, чесно, жодної трагедії.
  2. Економіка не має справ зі справедливістю, вона сама собою несправедлива за замовчуванням.
  3. Нам потрібно взяти під контроль власні фінанси.

Про європейські гроші та банки

50 млрд євро на невоєнні витрати у 2024−2027 роках можна отримати за деяких умов.

Наш комітет, зокрема, працював над реформами у вигляді законопроєктів або актів законодавства, які ми закладали в обмін на ці гроші, тобто у нас є розуміння, що там. Це, наприклад, корпоративне управління, реформа наглядових рад.

Це такі підприємства, як Укрзалізниця, Нафтогаз, Укргідроенерго — стратегічні великі компанії, які забезпечують структурне функціонування тих чи інших галузей, цілих секторів. Наші зовнішні партнери хочуть бачити там прозорість і керованість, передбачуваність роботи.

Проблема в іншому: сума розділена на три частини. Питання в тому, через що видаватимуть ці гроші. Чи це будуть європейські банки, чи незалежні, або міжнародні фінансові інституції, як ЄБРР. Або все ж таки через українські комерційні банки. Це важливо, бо від цього залежить, як український бізнес зможе претендувати на ці гроші.

Ліпше, звісно, щоб це йшло через нашу банківську систему, щоб комерційні державні банки могли вести діалог із бізнесом. Тому що дуже незначна частина українського бізнесу здатна задовольнити критерії та вимоги ЄБРР, наприклад, дуже незначна частина.

Детінізація та МВФ

В умовах війни зберігати той самий рівень життя — це ілюзія, так не можна. Вести війну ресурсами, обсяги яких ти не розумієш, — це партизанщина. Має бути хоч якась прогнозованість, і це нормально.

Потроху йде детінізація, причому часто навіть не примусова. Ми, як суспільство, зараз у певній точці, коли всі розуміють, що може зупинитися допомога або значно скоротитися, і розраховувати винятково на власні податки або на ті гроші, які під матрацом.

На мою думку, чесно скажу, у 2022 році, окрім Збройних сил України, нас врятувала тінь. Те, що було в тіні, допомогло нам вижити. Ці гроші будуть потроху легалізуватися.

Мені здається, що ми просто вже стали на певний невідворотний шлях до цього, тому що євроінтеграція, в принципі, не передбачає збереження тіні. Але ми відтягуємо це в часі справедливо, на мою думку. Тому що оця вся історія із закручуванням гайок ФОПам, ліквідація їх — це ж відлуння Міжнародного валютного фонду.

Міжнародний валютний фонд, на мою думку, на жаль, не розуміє контексту. Вони беруть моделі, які завжди працюють на папері, щоб збільшити бюджет. Треба збільшити податкову базу. Як збільшити податкову базу? Прибрати тих, хто отримує пільги, і підвищити тим, хто їх не отримує. Але ж, окрім теорії, є ще реальність.

Читайте також: 4,6 трлн поза банками, понад 700 млрд вільних коштів банків: як змусити їх працювати

Про соціальну систему та ринок праці

Соціальна система — це радянський спадок. Він закарбувався у Конституції, на жаль, де чорним по білому написано, що Україна — це соціальна держава, і купа соціальних гарантій. Перше, що нам розкажуть з вами, — що ми діємо неконституційно, забираючи соціальні права громадян.

Я не великий прихильник переведення всього на приватні процеси, наприклад, навчання. Я вважаю, якісь соціальні послуги держава має продовжувати надавати, але обсяг їх, я з вами погоджуюся, напевно, має бути скорочений.

І мені здається, в умовах і дефіциту бюджету, і зниження допомоги ми, напевно, переглядатимемо це. Тобто має бути створена інша, збалансованіша система, яка враховує нові реалії, а не реалії 80−90-х років.

Щодо кадрів — це катастрофа, у нас дефіцит робочої сили за певними спеціальностями на виробництві скажений, такого не було ніколи. Це природно, дуже багато людей виїхали, дуже багато людей пішли на фронт, перебувають у лікарнях на реабілітації, і не встигає програма перекваліфікації. І навіть зараз, коли ми говоримо про те, що ветерани можуть працевлаштовуватися, заповнювати ці вакансії, все одно буде певний часовий лаг, який створюватиме обсяг безробіття.

Насправді, роботи вистачає, дефіцит кадрів дуже великий, сидіти просто на соціальній виплаті для безробітних, мені здається, це невідповідально. Я не можу уявити умови, за яких ти тепер можеш дозволити собі не працювати. У нас є ще абсолютно безглузді радянські норми — от саме колега в комітеті Ярослав Юрчишин зареєстрував проєкт закону про скасування дозволу на роботу під час працевлаштування іноземців.

Про мобілізацію та «броньові»

Суть полягає в тому, аби будь-яке підприємство або фізична особа-підприємець могла подати на бронювання співробітника, заплативши за нього щомісячно фіксовану суму у вигляді мінімальної заробітної плати військовослужбовця. На сьогодні це близько 20 тисяч гривень. Це добровільний додатковий військовий збір. Це право обрати, кого саме ти можеш бронювати.

Справедливим є те, що тут немає прив’язки до зарплати. Будь-який робітник, незалежно від суми, яку він отримує, має право претендувати на цю бронь. Тепер військові забирають тих людей, яких вони просто можуть знайти за списком. І дуже часто це призводить до того, що підприємства просто стають і припиняють роботу, або довго стагнують, шукаючи якусь заміну. Ми пропонуємо державі вийти з цього процесу і давати самим колективам визначатися, хто буде заброньований.

Тут є декілька проблем, які ми намагаємося розв’язати:

1. Питання залежності від зовнішнього фінансування. Модель збільшення військового внеску, військового збору добровільно за конкретного працівника дає змогу, фактично, не зважати на зовнішній фактор. Хто буде Президентом США, який настрій буде в Орбана — ми завдяки власному українському бізнесу почнемо акумулювати додаткові фінансові ресурси для того, щоб забезпечувати військо.

2. Ти не платиш незрозуміло куди. Тому що ці гроші йдуть винятково на військовий збір, мають цільове призначення.

3. Все одно Збройні сили забезпечуються винятково з українських податків. У нас із усіх наших партнерських грошей жодна копійка на військо не йде. Стає бізнес — стає, на жаль, виплата. Стає виплата — військові залишаються без зарплати. Тому потрібно знайти якусь точку рівноваги, яка продовжить мобілізаційні процеси.

Є прорахунки, є якась математична модель, що дає змогу зрозуміти, яку кількість грошей може принести цей інструмент до держави. За нашими розрахунками, якщо лишається середня цифра у 20 тис. грн за стратегічного працівника, це може принести від 203 млрд грн в бюджет до 520 млрд грн. Це плюс/мінус 700 тис. — 1,5 млн людей.

Читайте також: Новий закон про мобілізацію вже проходить через парламент: де взяти гроші на призов

Коментарі - 61

+
+90
w33
w33
20 лютого 2024, 12:47
#
Підтримую, бронь за працівника в розмірі 20к грн є прийнятною і справедливою
+
+223
ZiDion
ZiDion
20 лютого 2024, 13:20
#
Дуже справедлива коли у 80% населення зарплата меньша ніж бронь
+
+28
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
21 лютого 2024, 8:26
#
Не важливо, яка зарплата, важливо, наскільки потрібен працівник.
+
0
Riojas
Riojas
20 лютого 2024, 13:28
#
Да, но этого не будет.
+
+45
Lolik1837
Lolik1837
20 лютого 2024, 15:18
#
240 тысяч каждый год «справедливо» по вашему? Много предприятий по вашему найдется таких, даже работающих на оборонку? Проще закрыться. Только кто тогда будет производить ремонт и обслуживание техники, оборудования и оружия для армии ?
+
+13
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
21 лютого 2024, 8:27
#
Тут не про оборонку, там вже прописано інший механізм
+
+117
Rubi0
Rubi0
20 лютого 2024, 19:02
#
10 лет назад на Майдане свободы хотели, а щас обсуждают размер паншины .
+
0
ImA
ImA
20 лютого 2024, 22:28
#
Хотеть не вредно. Диалектика утверждает, что свобода — это осознанная необходимость. Правда, у нас уже диалектику выгнали из школы и из ВУЗов.
+
+62
Mike Bondarenko
Mike Bondarenko
20 лютого 2024, 20:41
#
Размечтался. Статья по то, что лошки, которые вовремя не сбежали платят дорого. Менее чем $10.000 за твою шкурку коррупционеры из ТЦК вообще разговаривать даже не будут. Ценник даже скорее уже $15K

Но вопрос в другом. Автор статьи очень интересный тип. Я лично и не собирался воевать и не страдаю лицемерием. Это не моя война. Однако автор ТРУС, причем именно лицемер, т.к. сам не успел сдрыснуть и теперь пытается себе объяснить как откупится, а сосед Микола за него за кеш сдохнет (причем Миколе в карман ни шиша).

Плохая новость есть Дим у меня для тебя. ЭТО ТАК НЕ РАБОТАЕТ. Если дать тебе откупиться от войны без разницы за какие деньги, то Миколы очень быстро возьмут вилы и не Ванек на них поднимут, а именно таких своих охреневших мажоров.

Война как танцы. ДОХНУТ ВСЕ. Никакого блата или мобилизация совсем выйдет из чата.

Либо надо без лицемерия как я «пису пись», а не рассказывать как ты собрался выходить к границам 1991 года по костям своих менее состоятельных соседей. Это все равно не выйдет.
+
+64
parseval
parseval
20 лютого 2024, 21:44
#
Если это не Ваша война, как и почему вы находите моральное право ее обсуждать, критиковать и давать советы людям для которых это их война, даже если они не на фронте?
Просто интересно)))
+
+132
Rubi0
Rubi0
20 лютого 2024, 22:15
#
Если на 3 год вы еще не на фронте, но продолжаете кричать что это ваша война, при этом спокойно наблюдая как людей гребут на улице… то вы батенька лицемер приспособленец)
+
+28
juular
juular
21 лютого 2024, 8:01
#
Спасибо за этот комментарий, прямо в точку. 95% моих знакомых так говорят, и они те, кто уже свалил)) Еще говорят, ты что «хочещь чтобы они захватили Украину, а потом сюда пришли!?». Ну, да, я хочу чтобы поляки сами, например защищались, своими людьми я с семьей — в Украине, зачем мне их защищать. Еще умилительно, как некоторые «диванные» прячутся за своими «я доначу»… ну короче… все и так понятно. Мозги промыты, свою пропаганду не видно.
+
+15
Prya
Prya
21 лютого 2024, 8:44
#
Https://www.youtube.com/watch?v=IJVoXg6IPeY
+
0
Mini Mi
Mini Mi
20 лютого 2024, 22:13
#
Блат был есть и будет. И люди с деньгами и щас на войну не идут. Другое дело что стоит это все гораздо дешевле чем 240к. в год.
+
+15
ImA
ImA
20 лютого 2024, 22:41
#
Не все так однозначно. Ты можешь заплатить, но не получить никакой гарантии. Более того тебя еще могут и посадить за взятку. А тут легализация откупа. Другое дело, что многие лишатся доходов и это не входит в их интересы. А будут ли заинтересовано государственные мужи в этом? Не уверен. Так что 50 на 50.
+
+64
brigadirius
brigadirius
20 лютого 2024, 22:54
#
Ніякої гарантії громадянин заплативши за броню і так не отримає. Завтра можуть прийняти закон, що броня не діє і все.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
20 лютого 2024, 23:16
#
Іменно поэтому прохаваные военкомы берут щас в крипте и с тобой вообще не пересекаются. Но я не про взятки им даже, а про абсолютно легальные способы вроде той же аспирантуры.
+
+30
mantis05
mantis05
21 лютого 2024, 10:29
#
От бывалого: как только ты попадёшь в систему мониторинга, то потом пройдёт законопроект и тебя всё равно отправят в мобилизацию, только ты ВЛК добровольно пройдёшь под эту дудку.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
21 лютого 2024, 13:44
#
А что там с Конституцией
Статья 24
Граждане имеют равные конституционные права и свободы и равны перед законом.
Не может быть привилегий или ограничений по признакам расы, цвета кожи, политических, религиозных и других убеждений, пола, этнического и социального происхождения, имущественного состояния, местожительства, по языковым или другим признакам.

Что уже значит …будем жить по новому?
+
+159
bonv
bonv
20 лютого 2024, 12:56
#
520 млрд грн «відкупних» за бронь: чи зможе держава зібрати цей максимум — НІ, НЕ ЗМОЖЕ!
Нелохи з непрофанами тільки відосики показувати можуть та ділити шкіру ще не вбитого ведмедя.
+
0
Prya
Prya
20 лютого 2024, 13:03
#
Всюду сонце, а в нас злива © Клавдiя Петрiвна
+
+82
Djus
Djus
20 лютого 2024, 14:40
#
Черговий популізм. Підприємці знайдуть більш дешеві методи зберегти співробітників. А держпідприємства заплатять, але це буде перекладання грошей з однієї державної кишені в іншу.
+
+68
brigadirius
brigadirius
20 лютого 2024, 14:46
#
Бачу в пана Дмитра такий же рівень, як і в Безуглої. Корисний і… от в обоймі Щипача.
+
+10
meoz
meoz
20 лютого 2024, 15:15
#
Таке відчуття, що бронь це про справедливість, а не про гроші. Якщо в людини ЗП 15к, то цінність її праці законосірно нижче ніж в людини з ЗП50. І податки менше. І для економіки ця людина менш важлива ніж людина з ЗП 50(умовно).
+
+50
gorobezus
gorobezus
20 лютого 2024, 16:39
#
Расскажите это водителям трамвая и машинистам в метро. Или работникам энергетической инфраструктуры. Врачам. Без члена набсовета жить можно, а вот без бригады электриков — до первой аварии.
+
+15
meoz
meoz
20 лютого 2024, 23:06
#
Так ці чуваки вже заброньовані. Я ж не про них)) А про продавців, мерчиків, різноробочих, таксистів і тд
+
+15
Prya
Prya
21 лютого 2024, 6:48
#
Если вы думаете, что они действительно забронированы — ну… Вы узнаете правду позже.
+
+57
Riojas
Riojas
21 лютого 2024, 9:25
#
Ага, забронированы, как же. По Полтаве общественный транспорт водят женщины и деды 60+. Пришедший на работу идет в ТЦК «просто сверить» и там и остается. Водителей просто нет. Это не мои слова, об этом пишет суспільне с конца того года.
+
+61
SergioBrescia
SergioBrescia
20 лютого 2024, 17:06
#
Розкажи про неважливість сантехніків теплокомуненерго, двірників, ремнтників та сотень інших працівників… країну будете будувати з ІТішників? в лайні потонете, вже й так немає звичайних роботяг. в об центрі маршрутки до 19−00 їздять. тому що діди не витримують до 23 працювати.
+
+132
parseval
parseval
20 лютого 2024, 21:49
#
А ви бачите проблему хто відкупиться в IT-шниках? 300к МВС, податкова, держані банки, суди, прокуратури і тд нічого не платять і ще тягнуть млрд з бюджету. Мінімум 25% досі в тіні і окрім непрямих і деяких акцизів також ніяк не приймають участь в фінансуванні війни. Але як завжди тут винуваті IT-шники. Ну ок. Розженіть, мобілізуйте, розкуркульте і буде вам щастя.
+
0
meoz
meoz
20 лютого 2024, 23:14
#
Мені пофіг на дідів. Я викликаю приватного сантехніка за 800+ в годину. І окрім айтішників є ще маса професій.
+
0
alex0999
alex0999
21 лютого 2024, 7:04
#
І скільки з цих 800 грн він зпплатить податків?
+
+28
MaxTirpiz
MaxTirpiz
21 лютого 2024, 13:30
#
Ніх.я не заплатить але ці гроші підуть у споживання точніше у економіку.
+
0
alex0999
alex0999
22 лютого 2024, 0:35
#
А що той хто платить податки, він не витрачає так само як цей сантехнік і його трати не йдуть в економіку? Чому з моєї зп знімають 20к податків і це тільки з зп + ще роботодавець заплатить, а сантехнік не заплатить н.я і вважається що це норм?
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
22 лютого 2024, 3:10
#
Тому що податки це узаконений грабіж.
+
+169
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
20 лютого 2024, 15:32
#
Уклонізм як наслідок клоунізму в одній добре асфальтованій і освітленій країні.
+
+43
SergioBrescia
SergioBrescia
20 лютого 2024, 17:03
#
Ми повинні стати жити гірше тому що потрібні гроші на війну. (але не всі, слуги і прислужки повинні стати жити краще).
240 тисяч грн за працівника. хм. тобто найнявши 5 працівників я вже винен 1200 000 грн. а навіщо мені тоді розпочинати тут бізнес? я відкрию схожий в литві чи польщі.
+
+51
Lolik1837
Lolik1837
20 лютого 2024, 17:18
#
«240 тисяч грн за працівника. хм. тобто найнявши 5 працівників я вже винен 1200 000 грн. а навіщо мені тоді розпочинати тут бізнес? я відкрию схожий в литві чи польщі.»

Вы не все посчитали.
Добавьте туда же хотя бы среднюю зарплату каждому работнику +ЕСВ+ военный сбор (который тоже хотят повысить) + НДФЛ. Получите еще тысяч 30 в месяц или около 350 тысяч за год и вместе с «броневыми» около 600 тысяч на работника в год. То есть за 5 работников около 3 миллионов гривен в год
+
0
SergioBrescia
SergioBrescia
20 лютого 2024, 17:26
#
Я прекрасно розумію що при зарплаті 20 тисяч на руки працівнику, роботодавець заплатить 22% ЄСВ, 18%-ПДФО, 1,5% - військ.збір (тобто вийде десь 8300).
Отже щоб працівник отримав 20 000 , роботодавець повинен заплатити 48 000 грн.
При таких витратах думаю варто закрити бізнес.
+
+87
Mini Mi
Mini Mi
20 лютого 2024, 18:24
#
При таких витратах достатньо платити зарплату вчорну. Тим паче зараз бажаючих на чорну зарплату в десятки разів більше ніж на білу. Кажеш що береш без вояк і оформлення і зразу чоловіки стають куди більш зацікавлені офером.
+
0
parseval
parseval
20 лютого 2024, 21:56
#
А з яких пір ПДФО платить роботодавець? Роботодавець несе відповідальність за своєчасну сплату ПДФО, але працівники є платниками, а податок вираховується з їхньої зарплатні.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
20 лютого 2024, 22:15
#
З таких пір коли робітника хвилює скільки він на руки отримає. І йому побарабану що ти платиш податки, а конкурент ні. Йому важливо що в тебе зарплата умовно 1000$ а в конкурента 1300
+
+93
stas12345
stas12345
20 лютого 2024, 18:20
#
Будут такие же поступления как и в случае с налоговой амнистией в 2021 году. Власти думали что деньги потекут рекой, но не тут то было
+
+63
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
Володимир Нєтряпко (гіга-ватнік)
20 лютого 2024, 20:33
#
«…Судді Тандиру, який на смерть збив нацгвардійця, нараховували надбавки до зарплати, поки він перебував у СІЗО. Так, з липня по жовтень Тандир не отримував зарплати, але в листопаді, лише за пунктом „оклад судді“, йому нарахували понад 389 тисяч грн…»
+
+64
ImA
ImA
20 лютого 2024, 22:33
#
Войны начинают политики, оплачивают богатые, а воюют бедные. Так было и так будет.
+
+30
19226191
19226191
21 лютого 2024, 14:06
#
Во время войны политики дают патроны, богатые дают еду, а бедные — своих детей… Когда война заканчивается, политики подбирают остатки патронов и пожимают друг другу руку, богатые поднимают цены на продукты, а бедные ищут могилы своих детей…
+
0
stas12345
stas12345
21 лютого 2024, 7:41
#
«Стратегічні великі компанії, які забезпечують структурне функціонування тих чи інших галузей, цілих секторів. Наші зовнішні партнери хочуть бачити там прозорість і керованість, передбачуваність роботи»

Главное что мы не хотим видеть там прозрачность)
+
0
stas12345
stas12345
21 лютого 2024, 8:00
#
«Ці гроші будуть потроху легалізуватися.
Мені здається, що ми просто вже стали на певний невідворотний шлях до цього, тому що євроінтеграція, в принципі, не передбачає збереження тіні»

Пока что не похоже что мы идём в ЕС. Это морковка перед носом
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
21 лютого 2024, 13:26
#
Технічне питанні - а бронь , уплачена на рік вперед (чи на два) дасть право перетину кордону ?
+
0
Prya
Prya
21 лютого 2024, 13:51
#
Очевидно, что нет))
+
+30
brigadirius
brigadirius
21 лютого 2024, 15:57
#
Здається, буде як у мене з Тріоланом. Заплатив на рік вперед. А потім вони підняли ціни вдвічі і сказали що в мене оплачено наперед тільки пів року.
+
0
Petrovich121
Petrovich121
21 лютого 2024, 16:19
#
Даремно розводяться у часі питання плати за бронь та як зробити щоб в воєнкоматах стояла черга і відбирали з бажаючих лише профпригодних.На облік повинні встати всі,броні не повинно бути взагалі.Може бути платна відсрочка.Для початку я б запровадив вільну форму відсрочки -200к/місяць,якщо з правом виїзду за кордон-12міс*200к без необхідності доводити походження коштів з початковим обмеженням-200 000 осіб .3 категорії призовників-ті що офіційно працюють і не ховаються,ті що ховаються,ті що виїхали за кордон .
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
21 лютого 2024, 19:25
#
Прохання навести законодавчій акт у якому є визначення терміну «ховаються»
+
+28
juular
juular
21 лютого 2024, 21:08
#
А ты вообще кто такой, что ты бы «запровадив»? А чего не хочешь запровадить, чтобы людей на улице не хватали и не кидали на ноль через два дня и через неделю в мешке домой? лицемерие зашкаливает. «чому не в окопі». Третій рік вже зараз піде, ти ж виступаєшь про та як треба мобілізувати, де ти ?
+
+58
SergioBrescia
SergioBrescia
21 лютого 2024, 21:55
#
Це все напівміри. потрібно офіційно дозволити відстріл людей. прослужив в ЗСУ 1 рік — маєш право вбити 1 людину. 2 роки — присрелити 2 людини. заплатив 1кк грн — маєш право вбити 1 людину. заплатив 15 млн грн — отримав знижку і маєш право на вбивство 20 людей.
офіційно ввести інститут рабства — маєш борги чи завинив, можеш добровільно піти у рабство до кредитора. кредитор може тебе віддати в аренду іншому рабовласнику. питайте — в мене ще багато дурних ідей.
+
+13
44200982
44200982
21 лютого 2024, 22:20
#
Все це фуете не запрацює чисто з однієї причини: зброя коштує доларів, а не гривень. Скільки би не зібрали гривень податками — все це обнулиться при конвертації в валюту. А курс валюти задає відношення експорт/імпорт. А експорт гноблять мобілізацією та додатковим військовим податком. Воно те на те вийде. Хоть так хоть сяк. Гроші ж не самоціль — це мірило роботи. А робити нікому
+
0
irakez
irakez
23 лютого 2024, 15:53
#
20 тис кожного місяця протягом 10-20-30 років — це занадто дорого, ніхто не зможе собі цього дозволити. Тому в результаті буде lose-lose — і розгнівають народ несправедливістю, а з іншого і не отримають ніякого відбілення доходів.

А ось варіант з 6000 грн в місяць — набагато реалістичніше. Так, хтось все одно буде волати про несправедливість, але 90% працюючих залюбки стільки заплатять, це запобіжить закриттю ФОПів і переходу в тінь, продажу майна з закриттям рахунків, поповнить бюджет і заспокоїть людей, що вони не вороги своїй державі, і навіть знаходячись за кордоном, можуть спокійно працювати через українскьий ФОП, сплачувати податки в Україні і спокійно повертатись після закінчення війни, не маючи мільярдних штрафів або кримінальних справ за неотримання повістки.
+
0
mantis05
mantis05
23 лютого 2024, 19:04
#
Там пэрэмоги рисуют по ФОП, мол в Украине- одни бизнес-вумен. Интересно, а кто у них мужья?)
+
0
SergioBrescia
SergioBrescia
26 лютого 2024, 15:12
#
А я вам скажу хто відкриває ФОП. жіночки в Чернігові, Запоріжжі, Харкові , Дніпрі та Херсоні. відкривають фоп для відмивання грошей. за півроку зникають і відкривають нові фоп. операції у них типові. банки їх блочать за відмивання
+
+14
brigadirius
brigadirius
26 лютого 2024, 16:05
#
Пане Гетьманцев, перелонгітся ;)
+
0
SergioBrescia
SergioBrescia
26 лютого 2024, 16:09
#
Нажаль ні. далеко не гетьманцев. далеко…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися