Мінфін - Курси валют України

Встановити
1 вересня 2017, 8:41

Як створити свій інтернет-магазин

Тисячі українців щомісяця вирішуються спробувати себе у підприємництві. Створити власний бізнес — дійсно приваблива ідея. Але все не так просто, як здається на перший погляд. Навіть якщо ви хочете просто спробувати — вийде чи ні, краще пройти всі офіційні процедури. Інакше неприємностей не уникнути.

Тисячі українців щомісяця вирішуються спробувати себе у підприємництві.
Фото с сайта: site.ua

Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання загрожує штрафом від 17 000 грн до 85 000 грн. Більш того, у горе-бізнесмена можуть конфіскувати буквально усе — від продукції та знарядь виробництва до сировини та виручених грошей (ст. 164 КУпАП).

Тому, перш ніж розробляти дизайн свого сайту, процедуру державної реєстрації як фізичної особи — підприємця (ФОП) варто пройти в обов'язковому порядку.

Крок перший. Держреєстрація ФОП

Щоб офіційно стати підприємцем, фізичній особі необхідно пройти процедуру державної реєстрації.

Для початку потрібно визначитися з видом (видами) діяльності. Наприклад, якщо ви збираєтеся відкрити свій інтернет-магазин, його можна вибрати з 47 розділу КВЕД-2010 «Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами».

Кількість видів діяльності — не обмежена. Однак треба пам'ятати, що ваш вибір надалі буде впливати на систему оподаткування.

Після цього потрібно подати відповідні документи для проведення процедури державної реєстрації держреєстратору (за місцем прописки).

Для проведення реєстрації потрібно звернутися:

• в виконком місцевих рад;

• до нотаріуса;

• до акредитованого суб'єкта (в держорганах, що мають акредитацію Мін'юсту).

Які документи подавати

Для проведення держреєстрації фізична особа, яка має намір стати підприємцем, повинна подати заяву (ст. 18 Закону про держреєстрацію).

Реєстрація здійснюється протягом 24 годин.

Якщо підприємець відразу бажає вибрати спрощену систему, то йому необхідно подати держреєстратору заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Або таку заяву можна подати пізніше в податкову:

• до закінчення місяця, в якому відбулася держреєстрація (підприємцями, які вибирають першу або другу групу єдиного податку);

• протягом 10 днів з дати держреєстрації (ФОП, які вибирають третю групу).

При реєстрації підприємцем також можна відразу подати заяву про реєстрацію платником ПДВ.

Зареєструвати ФОП можна й через Інтернет. Однак спочатку необхідно відвідати податкову для отримання електронного цифрового друку (ЕЦП).

Алгоритм «електронної» реєстрації складається з декількох етапів.

Перший етап. Отримання ЕЦП

Для отримання ЕЦП фізичній особі необхідні наступні документи:

  • заповнена та підписана реєстраційна картка встановленого зразка зі згодою на обробку персональних даних підписанта в двох примірниках;
  • копія паспорта (копії 1-2 сторінок (3-6 при наявності відміток) та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання) або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, завірена підписом власника;
  • копія посвідки на постійне (тимчасове) проживання, завірена підписом власника, або паспорт громадянина іншої країни з нотаріально завіреним перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
  • копія картки платника податків.

Після підготовки вищезазначених документів потрібно звернутися до найближчого відділення Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту УКРІНФОРМ.

Для генерації ЕЦП додатково знадобиться порожній CD-R або USB-накопичувач для запису електронних ключів в необхідній кількості (для підпису й печатки потрібно два CD-R або два USB-накопичувача).

Другий етап. Реєстрація ФОП

Реєстрація підприємця здійснюється на Реєстраційному порталі.

Для подання електронних документів для проведення державної реєстрації використовується комп'ютерна програма «Реєстраційний портал».

Для роботи з Реєстраційним порталом необхідно самостійно створити індивідуальну обліковий запис заявника — запис, який створюється заявником шляхом реєстрації на Реєстраційному порталі.

Рахунок використовується для:

  • ідентифікації на Реєстраційному порталі;
  • перегляду інформації про стан розгляду поданих електронних документів для проведення держреєстрації;
  • отримання заявником електронних документів, надісланих йому державним реєстратором.

Реєстрація на порталі нескладна й здійснюється за підказками порталу.

Вимоги до документів

Документи повинні бути оформлені відповідно до вимог ст. 8 Закону про держреєстрацію.

Сканування паперових документів здійснюється з урахуванням таких вимог:

  • формат зображення: чорно-біле;
  • роздільна здатність: 150х150 точок на дюйм;
  • глибина кольору: 4 біта;
  • формат готового файлу: стислий багатосторінковий TIFF.

Документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл.

Крім Реєстраційного порталу, послуги з реєстрації ФОП надає і портал державних послуг iGov.

Крок другий. Постановка на облік в податковій

Для ФОП передбачені дві системи оподаткування: загальна та спрощена. Від вибору системи оподаткування буде залежати величина податків, які ви будете сплачувати державі. Коли вибір зроблений, можна йти в податкову.

Постановка на облік в Державній фіскальній службі також відбувається за місцем реєстрації.

Як тільки ви виконали перший крок, зареєструвалися в якості ФОП, ви автоматично опиняєтеся в загальній системі оподаткування.

Крок третій. Вибір системи оподаткування

Підприємці на загальній системі оподаткування зобов'язані сплачувати з суми свого чистого доходу ПДФО, військовий збір та єдиний соціальний внесок.

Тобто об'єктом оподаткування є чистий дохід. Він визначається як різниця між загальним оподатковуваним доходом й документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю підприємця (п. 177.2 ПКУ).

Підприємці сплачують ПДФО за ставкою 18%.

Військовий збір сплачується з прибутку за ставкою 1,5%.

Особливістю сплати ПДФО ФОП на загальній системі є те, що його необхідно сплачувати авансовими платежами. Авансові платежі розраховуються підприємцем самостійно згідно з фактичними даними, вказаними в Книзі обліку доходів та витрат, кожного календарного кварталу й сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня й до 20 жовтня) (пп. 177.5 .1 ПКУ).

Авансовий платіж за IV календарний квартал не розраховується і не сплачується.

Остаточний розрахунок ПДФО здійснюється шляхом подання декларації про майновий стан та доходи. Розрахунок проводиться з урахуванням сплаченого протягом року ПДФО.

Декларація ФОП подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Сплатити ПДФО необхідно протягом 10 днів після граничного строку подання декларації.

Військовий збір щокварталу платити не потрібно. Збір сплачується за підсумком звітного податкового року.

ЄСВ ФОП на загальній системі також сплачують на підставі даних річної податкової декларації.

Підприємці сплачують ЄСВ до 10 лютого року, наступного за звітним.

Але можна вибрати й спрощену систему оподаткування та стати так званим «єдинник». Це можуть зробити підприємці, які відносяться до першої, другої або третьої групи.

Основні відмінності викладені в таблиці.

Критерій

Перша група

Друга група

Третя група

Обмеження:

• не можна використовувати працю найманих працівників;

• торгівля виключно на ринках;

• виторг не повинен перевищувати 300 тис. грн./календарний рік;

• не більше 10 найманих працівників;

• виторг не повинен перевищувати 1,5 млн грн/ календарний рік;

• не мають права надавати послуги юридичним особам не платникам єдиного податку;

• не можна здійснювати:

–посередницькі послуги в сфері нерухомості;

–послуги з оцінки нерухомості;

– виробництво, продаж, ремонт ювелірних виробів та виробів з дорогоцінних металів й дорогоцінного каміння;

• наймані працівники, без обмежень;

• виторг не повинен перевищувати 5 млн грн / календарний рік

Дозволені види діяльності:

• роздрібний продаж товарів виключно на ринках;

• надання побутових послуг населенню;

• надання послуг (в т.ч. побутових) платникам єдиного податку та/або населенню;

• виробництво та/або продаж товарів (кому завгодно);

• діяльність у сфері ресторанного бізнесу;

• будь-які види діяльності, крім тих, котрі прямо заборонені законодавством

Ставка єдиного податку в 2017 році​:

160 грн/місяць

640 грн/місяць

• 3% від доходу, платники ПДВ;

• 5% від доходу, не платники ПДВ;

Ставка ЄСВ у 2017 році:

352 грн/місяць

704 грн/місяць

704 грн/місяць

Докладну інструкцію як визначитися з групою єдиного податку «Мінфін» виклав тут.

Крок четвертий. Розрахунки та РРО

Використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) в господарській діяльності ФОП регламентовано Законом про РРО. Цей закон містить норму про необхідність використання РРО всіма ФОП, які отримують оплату від споживачів в готівковій формі.

Однак для окремих випадків чинне законодавство допускає необов'язковість застосування РРО. Умови та форми діяльності, при яких суб'єкти підприємницької діяльності можуть не використовувати РРО, наведені в ст. 9 Закону про РРО.

Так, наприклад, ФОП на єдиному податку, можуть не використовувати касовий апарат, за умови, що їх річний дохід не перевищує 1 млн грн. Але, якщо такий єдинник здійснює продаж алкогольних напоїв або тютюну, наявність касового апарату (РРО) та відповідної ліцензії — обов'язково. Також РРО обов'язковий при торгівлі побутовими приладами, які підлягають гарантійному ремонту.

Крім того, для окремих випадків передбачено застосування замість РРО розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО). Перелік таких операцій затверджений Постановою №1336.

Попри можливість працювати без касового апарату, власник інтернет-магазину зобов'язаний при покупці видати покупцеві товарний чек.

Читайте також: Обов'язкові РРО при торгівлі технікою: як це працює на практиці

Крок п'ятий. Ліцензування та патентування

Необхідно визначитися заздалегідь, чи припустима торгівля через Інтернет товарами, які ви плануєте продавати. Чи підлягає ліцензуванню конкретний вид діяльності, визначено в Законі про ліцензування. У разі, якщо діяльність підлягає ліцензуванню, потрібно звернутися в орган із заявою відповідного зразка.

Починаючи з 2015 року, необхідність придбання патентів (збору за здійснення окремих видів підприємницької діяльності), була скасована.

Після здійснення вищевказаних дій, можна приступати до роботи над сайтом.

Ірина Петрусенко

Коментарі - 4

+
+48
GraySH
GraySH
1 вересня 2017, 19:12
#
Отличная инструкция для начинающих, только при чем здесь интернет-магазин? :)
Или будет продолжение?
+
+49
CoffeeMan
CoffeeMan
2 вересня 2017, 10:41
#
Будет «Как закрыть интернет-магазин».
+
+9
Senior Pomidor
Senior Pomidor
4 вересня 2017, 10:39
#
Что для большинства наших горе-стартаперов будет куда более актуально
+
+19
bublik
bublik
2 вересня 2017, 0:54
#
Следовать данной инструкции врагу не пожелаешь )
Писал такую ересь человек явно не имеющий отношения к предпринимательству.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися