Минфин - Курсы валют Украины

Установить
vechislavs
vechislavs
Зарегистрирован:
17 декабря 2013

Последний раз был на сайте:
13 марта 2023 в 02:15
Подписчики (96):
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
57 лет, Киев
vasia2
vasia2
63 года
zvezdaliza
zvezdaliza
Allin
Allin
45 лет
SHRL
SHRL
44 года, донецк
OGls
OGls
70059242
Дмитрий Кожух
Panthera
Panthera
1On
1On
Запорожье
Alexandr707
Саша Ш.
Жашков city
ApamaT
ApamaT
ruslan93
ruslan93
все подписчики
6 марта 2015, 16:01

Енергетичні побрехеньки, або документальна фіксація державної зради...

Мой самый любимый ресурс. разместил очередную новость из цикла — « Куда мы идем». Предлагаю всем ознакомиться с очередным враньём...

Ситуація в українському енергетичному секторі ускладнюється кожного дня. Великою мірою це пояснюється зовнішнім впливом, перш за все — російським, та загальноекономічною ситуацією в країні, яка також постійно погіршується. Але ці два фактора – не єдині. Існує ще одне джерело негативного впливу на вітчизняну енергетику – само Міністерство енергетики та вугільної промисловості.

Нещодавно було оприлюднено цікавий документ, що висвітлює, як само Міненерго допомагає добивати галузь, якою має опікуватися і розвивати. Про нього і піде мова. Зветься цей документ Актом. Актом службового розслідування. Документ абсолютно офіційний та досить об’ємний. До нас потрапив примірник і ми спробували розібратися, що до чого. Отже...

Мова йде про Акт службового розслідування (далі Акт), проведеного на виконання доручення Прем’єр-міністра України від 21.01.2015 №2291/0/1-15. Акт було складено Комісією з проведення службового розслідування (далі комісія) відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою кабінетом міністрів України від 13.06.2000 №950, наказу Нацдержслужби України від 22.01.2015 №9 «Про проведення службового розслідування в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України». Розслідування проводилось у період з 22 по 31 січня 2015 року і стосувалося неналежного виконання своїх обов’язків посадовими особами Міненерговугілля і керівництвом державних підприємств під час погодження умов контрактів щодо імпорту електричної енергії з Російської Федерації та її постачання на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим. Загалом Комісія ознайомилася з 67 документами, які містили інформацію стосовно теми розслідування.

А найбільш цікавими у цьому Акті, на наш погляд, є аналіз Комісії та її виводи з приводу наданих пояснень та копій документів щодо контрактів, які було підписано з боку ДПЗП «Укрінтеренерго». Це підприємство, як всім відомо, підписало два контракти від імені України – на імпорт електричної енергії з РФ та постачання електричної енергії з України на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим, а саме:

  • Контракт №28 від 29.12.2014 на продаж електроенергії (далі Контракт №28), укладений з компанією Общество с ограниченной отвественностью «Центр осуществления расчетов» (далі ООО «ЦОР»);
  • Контракт №02-804/2014-00003 від 29.12.2014 на купівлю електроенергії (далі Контракт №02-804/2014-00003), укладений з Открытое акционерное общество «Интер РАО «ЕЭС».

Спочатку пропонуємо підбір найважливіших цитат з висновків Комісії. Нумерація наведених цитат збережена у відповідності до документа. Ми дозволили собі лише виділити найбільш цікаві та важливі моменти.

.....

1. Щодо правових підстав укладання договорів на поставку електроенергії ДПЗД «Укрінтеренерго»

ДПЗД «Укрінтеренерго» мало право укладати договори купівлі-продажу електричної енергії, придбаної ним на оптовому ринку електричної енергії, з метою продажу цієї електроенергії на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим та м. Севастополь з будь-якими суб’єктами господарювання, але виключно на умовах, погоджених Міністерством енергетики та вугільної промисловості.

...

2.1 Щодо повноважень ДПЗД «Укрінтеренерго» на укладення договорів

ДПЗД «Укрінтеренерго» є неналежною стороною контрактів від імені Української сторони.

Як встановлено комісією, ні Першим віце-прем'єр-міністром України, ні Віце-прем'єр-міністром України відрядження працівників ДПЗД «Укрінтеренерго» 29.12.2014 до Російської Федерації не погоджувалися.

Таким чином, в.о. директора ДПЗД «Укрінтеренерго» Андрієнко В. М. відбув у закордонне відрядження до м. Москва, Російська Федерація, без належних для того підстав.

...

2.3. Щодо повноважень ООО «ЦОР» на укладення договорів

Стороною контракту №28 виступає юридична особа, утворена для здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території АР Крим на підставі законодавства Російської Федерації про анексію Криму, якого не визнала Україна. Таким чином, для України ООО «ЦОР» не існує як суб’єкта правовідносин, у тому числі зовнішньоекономічних.

...

2.4. Щодо погодження технічних умов договорів

...

Крім цього, як випливає з наданих комісії працівниками ДП «НЕК «Укренерго» пояснень, технічні умови контрактів погоджувалися ДП «НЕК «Укренерго» вже після укладання контрактів та початку їх виконання, а саме 30.12.2014. Додатково це підтверджується копіями договорів, наданими Енергетичною митницею ДФС, на яких відсутні відомості (підписи, печатки тощо) щодо погодження договорів в частині технічних умов.

Вказана обставина ставить під сумнів досягнення сторонами у момент підписання контрактів згоди по всіх істотних умовах, що потребує додаткової оцінки правоохоронними органами.

Таким чином, ДУП РК «Крименерго» створено на підставі акту органу, створеного у порядку, не передбаченому законом. Відтак і акт такого органу є недійсним та не створює правових наслідків. Відтак, ДУП РК «Крименерго» не існує за законодавством України. А отже, для України в цій частині Контракт № 28 є непогодженим. Як наслідок, має місце недосягнення сторонами згоди по всіх істотних умовах договору.

У свою чергу, підписанням Контракту № 28 представник ДПЗД «Укрінтеренерго», всупереч положенням Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», визнав правосуб'єктність створеного окупаційною владою підприємства (ДУП РК «Крименерго» ), а відтак фактично визнав тимчасово окуповані території України територіями Російської Федерації, на яких діють суб'єкти господарювання, створені на підставі законодавства Російської Федерації (країни-окупанта).

...

3. Щодо умов договорів на постачання електроенергії, укладених ДПЗД «Укрінтеренерго»

...

3.1. Предметом контракту №28 визначено безперебійну поставку електроенергії на Кримський півострів, котра забезпечує покриття у повному об'ємі фактичного часового графіка споживання…, натомість контракт № 02-804/2014-00003 вимоги щодо безперебійності постачання електроенергії на територію України не містить.

Таким чином, у випадку перебоїв з електропостачанням з території Російської Федерації Україна змушена буде забезпечувати безперебійну поставку електроенергії до Криму за рахунок власних резервів (ймовірно, з примусовим обмеженням електроспоживання споживачами материкової частини України).

3.2. У додатку 1 до Контракту №28 визначена орієнтовна кількість електроенергії, а у додатку 1 до Контракту №02-804/2014-00003 також міститься приписка, що кількість енергії, що постачається, є орієнтовною, та не тягне за собою обов'язку Сторін дотримуватися визначених об'ємів поставок.

Таким чином, російська сторона може на цілком легальних підставах відмовитися від постачання на територію України електроенергії у кількості, попередньо визначеній договором.

...

3.4. Контракт №02-804/2014-00003 (п.2.3.1.) передбачає поставку електроенергії рівним графіком (потужністю, однаковою в межах розрахункового періоду протягом доби, але не перевищуючи 1500 МВт). Натомість контракт №28 подібної вимоги не містить.

Подібне формулювання може спричинити обмеження внутрішніх учасників ринку електроенергетики у зв’язку із необхідністю споживання потужностей електроенергії, що поставляється з Російської Федерації.

3.5. Контракт №28 передбачає застосування до поставок фіксованої протягом року ціни в 2,99 руб.РФ/кВт-ч включаючи всі передбачені законодавством України податки/платежі/збори, є остаточною та не підлягає перегляду протягом зазначеного періоду поставки (додаток №2 до контракту). Натомість контракт №02-804/2014-00003 встановлює ціну електроенергії, що визначається на підставі формули, більша частина складових якої є змінними та залежать виключно від Російської Федерації (п. 2.3.1. контракту, додаток №2 до контракту). Відтак, ціна змінюватиметься з місяця в місяць.

Відповідно до інформації ДП«Енергоринок» (Додаток 39), наданої на запит комісії від 27.01.2015, середні ціни придбання електроенергії ДП «Енергоринок» у виробників у період 01-26.01.2015 за групою виробників «Імпорт» склали 85,00 коп/кВт-год. При цьому, середня ціна придбання електроенергії у ДП «Енергоринок» постачальником ДПЗД «Укрінтеренерго» (КРИМ) за аналогічний період склала 100,47 коп/кВт-год (тобто, більше ціни 2,99 руб.РФ/кВт-ч, визначеної умовами контракту №28).

3.6. Встановлення фіксованої ціни в російських рублях у контракті №28 призводить до значних курсових втрат для ДПЗД «Укрінтеренерго».

Так, станом на 29.12.2014 офіційний курс російського рубля до гривні складав 0,303040, а станом на 28.01.2015 — 0,234010. За даними митної декларації (Додаток 40), поставка електроенергії протягом січня 2015 року має складати 550 000 000 кВт-год. За даними контракту №28 ціна за 1 кВт-год. складає 2.99 рос. руб. Таким чином, 550 000 000 кВт-год * Х 2.99 руб. х 0.30304 = 498349 грн (станом на 29.12.2014), 550 000 000 кВт*год Х 2.99 руб. х 0.23401 = 384829445 грн (станом на 28.01.2015)

Оскільки закупівля і відпуск електроенергії здійснюється на внутрішньому ринку України (через ДП «Енергоринок»), де розрахунки відбуваються виключно в гривні, від продажу електроенергії в Крим ДПЗД «Укрінтеренерго» станом на дату укладання договору мало отримувати 90,6 коп./кВт-год., а вже станом на 28 січня 2015 року отримує лише 69,9 коп./кВт-год. Таким чином, втрати лише від курсової різниці за січень 2015 складають близько 113 519 835 грн. (!!!)

...

3.10. Обидва контракти містять арбітражне застереження, відповідно до якого всі спори (розбіжності) або вимоги підлягають вирішенню у Міжнародному комерційному арбітражному суді при Торгово-промисловій палаті Російської Федерації м. Москва у відповідності до його Регламенту. До відносин між сторонами застосовується матеріальне і процесуальне право Російської Федерації.

3.11. Контракт №02-804/2014-00003 встановлює, що невиконання ДПЗД «Укрінтеренерго» умов контракту внаслідок обставин непереборної сили не позбавляє ОАО «Интер РАО» права в односторонньому порядку припинити або обмежити поставку електроенергії згідно контракту. Натомість контракт №28 не містить аналогічного обмеження щодо покупця (ООО «ЦОР»).

Таким чином, невиконання ДПЗД «Укрінтеренерго» внаслідок дії обставин непереборної сили умов контракту №02-804/2014-00003 тягне за собою обмеження або припинення енергопостачання на територію України. У свою чергу обмеження у зв’язку з цим енергопостачання на територію Криму тягне за собою застосування штрафних санкцій до ДПЗД «Укрінтеренерго».Відтак, вказана умова є вкрай невигідною для ДПЗД «Укрінтеренерго».

3.12. Окремо комісія звертає увагу на той факт, що Додатком №3 до Контракту №02-804/2014-00003 від 29.12.2014 надається перелік міждержавних ліній електропередач, по яких здійснюється поставка та облік електроенергії. Відповідно до цього переліку п'ять ліній електропередач із сімнадцяти на кордоні України та Російської Федерації знаходяться в районах, не підконтрольних українській владі на території проведення антитерористичної операції та не з'єднані з Об'єднаною Енергосистемою України:

«Сысоево — Луганская ТЭС» (напруга 220 кВ);

«Таганрог Т-15 — Амвросиевка» (напруга 220 кВ);

«Шахта Ш-30 — Победа» (напруга 500 кВ);

«Ростовская — Южная» (напруга 330 кВт);

«Теткино — Белопопье» (напруга 110 кВт).

Окрім того, ЛЕП «Ростовско — Южная» (напруга 330 кВ) на даний момент зруйнована.

Таким чином, на вказані ЛЕП фактично поставляється третина електроенергії за контрактом № 02-804/2014-00003.

Згідно проведеного Громадською Спілкою «Всеукраїнська Енергетична Асамблея» аналізу, наразі з 19 ліній зазначених у Додатку 3 до Контракту №02-804/2014-00003 від 29.12.014 — 9 знаходяться в зоні АТО, з них 4 з'єднані з Об'єднаною Енергосистемою України, а 5 постачають електричну енергію на тимчасово окуповану територію та не з'єднані з Об'єднаною Енергосистемою України (додаток 45).

4. Щодо автентичності примірників договорів, копії яких надані на дослідження комісії

Досліджувані комісією копії договорів є копіями, зробленими з різних примірників договорів, про що свідчать істотні розбіжності в тексті, а також розбіжність у місцях розміщення підписів представників сторін, проставляння печаток сторін, а також написів щодо погодження договорів в частині технічних умов.

Так, у копії контракту №28, наданій Енергетичною митницею ДФС (Додаток 42), у п.п, 1.1 п.1, п.п. 2.3.1. п.п. 2.3 п. 2, п.п. 4.3 п. 4 міститься фраза «(конечних потребителей Крымского Федерального округа)». Натомість у копіях, наданих Міненерговугілля (Додаток 23) та розміщених на сторінці Інтернет-ресурсу «Главком» за посиланням http://glavcom.ua/articles/25880.html (Додаток 43) вказана фраза у п.п. 1.1 п.1, п.п. 2.3.1, п.п. 2.3 п. 2, п.п. 4.3 п. 4 відсутня.

Як пояснив комісії 27.01.2015 заступник Міністра енергетики та вугільної промисловості Светелік О.Д., на його зауваження щодо наявності в договорі згадки про Кримський федеральний округ Міністр Демчишин В.В. відповів, що «вже це змінили (прим. — положення про поставку електроенергії на територію Кримського автономного округу), тобто цієї фрази вже, слава Богу, немає».

З наведеного випливає, що мало місце внесення змін до текстів контрактів після їх підписання без укладання додаткових угод, що є грубим порушенням вимог чинного законодавства та носить ознаки підроблення документів(стаття 358 КК України), а відтак потребує дослідження та оцінки правоохоронних органів.

Відмінності також містяться і у текстах копій контракту №02-804/2014-00003, зокрема у п.п. 2.3.1 п.п. 2.3 п. 2 копії, наданої Міненерговугілля (Додаток 24) міститься вказівка на ціну 2,4 руб/кВт, проте в копії, наданій Енергетичною митницею ДФС (Додаток 41) така фраза у п.п. 2.3.1 п.п. 2.3 п. 2 відсутня, що також може свідчити про фальшування тексту договорута потребує додаткової оцінки правоохоронних органів.

Зважаючи на наведене, комісія вбачає ознаки укладання контрактів №02-804/2014-00003 та №28 з численними порушеннями вимог чинного законодавства України, на завідомо невигідних для ДПЗД «Укрінтеренерго» умовах, невідповідність контрактів вимогам чинного законодавства за формою, змістом та процедурою укладення.

Відтак, в діях причетних до укладання контрактів посадових осіб містяться ознаки злочинів, передбачених статтями 111 (державна зрада), 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем), 258-5 (фінансування тероризму), 358 (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів), 364 (зловживання владою або службовим становищем), 366 (службове підроблення), 367 (службова недбалість) Кримінального кодексу України, про що є необхідність повідомити компетентні правоохоронні органи.

...

5. Щодо погодження умов договору № 28 Міністерством енергетики та вугільної промисловості України

Як встановлено комісією, всупереч вимогам Розпорядження КМУ від 29.12.2014 № 1278-р ні Міненерговугілля, ні Міністром особисто станом на момент підписання акту службового розслідування не вчинено жодних дій, спрямованих на погодження умов договору щодо продажу електричної енергії на тимчасово окуповану територію Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, укладеного ДПЗД «Укрінтеренерго» з ООО «ЦОР» (договір №28 від 29.12.2014).

...

Таким чином, в діях Міністра енергетики та вугільної промисловості України Демчишина В.В. вбачається протиправна бездіяльність у формі умисного невиконання положень пункту 3 частини другої статті 8 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», а також порушення присяги члена Кабінету Міністрів України, підписаної 02.12.2014(Додаток 31).

Причинами та умовами допущення вказаних порушень стало безвідповідальне та несумлінне ставлення Міністра енергетики та вугільної промисловості України Демчишина Володимира Васильовича до виконання своїх службових обов'язків, що підриває довіру до Кабінету Міністрів України як вищого органу у системі органів виконавчої влади та Міненерговугілля як центрального органу виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному комплексі.

...

Всупереч вимогам чинного законодавства Міністром енергетики та вугільної промисловості України Демчишиним Володимиром Васильовичем не вчинено дій, спрямованих на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.12.2014 №1278-р «Деякі питання постачання електричної енергії».

...

Обставини, що пом'якшують відповідальність відсутні.

.....

То що ж насправді ховається за цим розлогим бюрократичним документом? Кілька дуже простих та вкрай недобрих для України речей.

Перш за все, ці два контракти є вкрай невигідними для України. Адже ДПЗД «Укрінтеренерго» це не просто чиясь приватна компанія. Це державне підприємство, а отже, будь-які збитки, заподіяні цьому підприємству є збитками, заподіяними державі. А збитки є – і великі. Лише на курсовій різниці, як зазначено, та лише за один місяць (!!!) більше ста мільйонів гривень. А ще є прямі збитки на різниці цін – 6 коп./кВт-год по одному контракту та 7 коп./кВт-год на іншому. І вони були закладені вже в момент підписання контрактів. А ще є непрямі збитки з огляду на відсутність платежів за частину електроенергії, адже вона, як зазначено, взагалі не потрапляє в енергосистему України...

По-друге, контракти, підписані державним підприємством, містять формулювання, які фактично признають Крим складовою частиною Росії. А отже і надають певну можливість спробувати узаконити факт анексії півострова.

Є ще такі «дрібниці», як повний набір штрафних санкцій щодо України при майже відсутності таких щодо Росії, можливість розірвання контрактів лише у арбітражному суді м. Москва (!!!).

В принципі, факт підписання таких контрактів – це факт скоєння державної зради. Але, хто ж винний?

Сьогодні в енергетику прийшли люди, які не мають жодного відношення до галузі та не дуже розуміють, де вони опинилися та що вони роблять. Проте дуже добре виконують накази. Дуже показовим, з цієї точки зору, є той факт, що від імені ДПЗД «Укрінтеренерго» контракт підписала людина, яка не просто не має відношення до енергетики (колишній пожежник), але навіть призначена на посаду була за кілька годин (!!!) до підписання одіозних контрактів. Нагадаємо, пана Андрієнка В. М. було призначено в.о. директора ДПЗД «Укрінтеренерго» Наказом Міненерговугілля від 29.12.2014 №294-к/н (Додаток 22). У цей же день їм було підписано обидва контракти. До речі, Андрієнко все ще обіймає свою посаду. І це лише частина певної «гри», наслідком якої може стати повна руйнація галузі. Та певно, не ця людина є ініціатором та головним винуватцем.

Як випливає з Акту, міністр енергетики та вугільної промисловості дуже добре орієнтується у тексті одного з контрактів. Можна зробити таке ж припущення і до іншого контракту. Проглядаючи трудову біографію Володимира Васильовича, можна зробити висновок, що він є людиною здібною, наполегливою та професійно розвинутою – тож він мав би розібратися що до чого та не допустити підписання таких «вигідних» контрактів. То чому він як міністр не втрутився в ситуацію? Тут ми маємо, напевно, слідом за Комісією, припустити, що присутній прямий та відвертий саботаж з боку міністра та його замів. Саботаж, приправлений великою кількістю брехні, яка весь цей час виходила з міністерства як до суспільства (через медіа-канали), так і до державних органів та слідчої комісії. Брехні недолугої, але відвертої та безсоромної, з намаганнями якщо не підробки, то щонайменше підміни документів. І, як влучно зазначено в Акті, «обставини, що пом'якшують відповідальність відсутні».

Ми далекі від думки про те, що міністр особисто ініціював цю ситуацію. Але ті, хто це зробив, хто стоїть за його діями, мають на меті не просто «підзаробити» в каламутній воді. Вони мають на меті руйнування енергетичного сектору нашої країни. Руйнування енергосистеми. А якщо це станеться, це буде означати кінець держави Україна...

P.S. Поки готувався матеріал, в пресі з'явився коментар міністра про те, що контракти він вважає вигідними, а результати роботи комісії буде оскаржувати. З нетерпінням чекаємо, які невідомі досі аргументи на користь такої позиції він зможе запропонувати, особливо в частині «вигідності контрактів». Наразі ж кожний пункт висновків комісії просто кричить — брехня та зрада...

Просмотров: 1296, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 1

+
+9
vechislavs
vechislavs
6 марта 2015, 16:05
#
Одна выдержка из текста… Оскільки закупівля і відпуск електроенергії здійснюється на внутрішньому ринку України (через ДП «Енергоринок»), де розрахунки відбуваються виключно в гривні, від продажу електроенергії в Крим ДПЗД «Укрінтеренерго» станом на дату укладання договору мало отримувати 90,6 коп./кВт-год., а вже станом на 28 січня 2015 року отримує лише 69,9 коп./кВт-год. Таким чином, втрати лише від курсової різниці за січень 2015 складають близько 113 519 835 грн. (!!!)… О чем говорить дальше!!! Кому верить! И что делать?
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться