Минфин - Курсы валют Украины

Установить
salii

Иван Салий

0 подписчиков1 подписок

Был на сайте 11 октября 2023 в 21:25

Мужской

2 ноября 1943

Киев

председатель набсовета ассоциации «Всеукраинский союз производителей строительных материалов и изделий»

О себе

Народився 2 листопада 1943 року в селі Іржавець Ічнянського району Чернігівської області в селянській сім`ї, українець. У 1961 році закінчив Смілянський технікум харчової промисловості. Трудову діяльність розпочав на цукрових заводах Черкащини та Київщини, служив на флоті. У 1972 році закінчив Київський політехнічний інститут. Після закінчення інституту працював майстром, начальником планово-розподільного бюро котельного цеху заводу "Ленінська кузня". З 1975 року – на партійній роботі: інструктор, завідуючий промислово-транспортного відділу Подільського райкому КПУ м. Києва. У 1979 році повертається на господарської роботи у якості головного інженеру дослідного заводу "Київторгмаш". У серпні 1979 року обирається другим секретарем Подільський райкому КПУ м. Києва. Працює заступником завідуючого відділу машинобудування та хімічної промисловості Київського міському Компартії. З 1983 року – перший секретар Подільський райкому КПУ. У 1990-1992 роках – голова Подільської райради м. Києва, з 1991 - голова райвиконкому. У 1990 році обраний депутатом Верховної Ради України. У 1992-93 рр. — представник Президента України у місті Києві, голова Київської міської державної адміністрації. У 1993 році — префект університету «Києво-Могилянська академія». Після звільнення — на громадській роботі, також працював керівником Контрольної Служби Президента України (1995-96), радником Прем'єр-міністра України (1996-97), Президентом Асоціації народних депутатів (1997-98), керівником Центру розвитку міст, першим заступником виконавчого директора Асоціації міст України (1998). У червні 2002 — листопаді 2003 року — заступник голови Київської міської державної адміністрації, начальник Головного управління транспорту. З грудня 2003 по жовтень 2004 року — перший заступник Міністра транспорту України у зв'язках з Верховною Радою України. У 2004-05 рр. — довірена особа кандидата на пост Президента України Віктора Ющенка в ТВО № 225. У березні 2006 року — кандидат у народні депутати України від «Громадянського блоку ПОРА-ПРП», № 308 в списку (блок до парламенту не пройшов). З квітня 2006 року — депутат Київської міської ради від «Громадянського блоку ПОРА-ПРП». З травня 2006 року — радник Київського міського голови — в.о. заступника голови Київської міської державної адміністрації (основні функції та напрямки роботи — Головне управління транспорту, зв'язку та інформатизації). Голова Громадського об'єднання «Вибір», Президент благодійного Фонду Івана Мазепи, Президент Громадської організації «Енергополіс». З листопада 2007 року Голова Асоціації "Всеукраїнський союз виробників будівельних матеріалів та виробів". З 2009 року Голова Комітету підприємців-виробників будівельних матеріалів та виробів при Торгово-промисловій палаті України. З 2010 року Радник Міністра регіонального розвитку та будівництва України.

На Минфине с 1 марта 2012

Заблокировать

salii - блог

Записи

4

15 марта 2012, 11:34

Імпортозаміщення має стати нашим пріоритетом

Вітчизняні промисловці підтримують наміри уряду підготувати програму організації виробництва теплоізоляційних матеріалів у рамках Державної програми розвитку промисловості будівельних матеріалів за напрямками: українські граніти, будівельна кераміка, утеплювачі та інші. Асоціація „Всеукраїнський союз виробників будівельних матеріалів та виробів“ нещодавно підтримала висловлену у засобах масової інформації прем'єр-міністром України М.Азаровим стурбованість щодо низького рівня теплоопору огороджуючих конструкцій нерухомості, і в першу чергу, житлових будинків. Адже уже усі країни Європи, Росія, Білорусь роботу утеплення житла виконали. І це при тому, що сьогодні в Україні створені достатні потужності по базальтовій теплоізоляції, які мають проблеми збуту в Україні, бо утеплення не розпочалось, а будівництво ледве жевріє. Фактично вітчизняні ТОВ «Завод теплоізоляційних матеріалів „ТЕХНО“ (м.Черкаси) та ЗАТ „Термолайф“ (м. Харків) та інші уже в 2011 році відвоювали 80-85% внутрішнього ринку та відправляють продукцію в Росію і Європу. Виробництво мінеральних базальтових утеплювачів в Україні збільшилося в 2011 році порівняно з 2008 роком в 10 разів. Україна також фактично здолала імпортозалежність по лицьовій, клінкерній та рядовій цеглі, великоформатним керамічним блокам, екструдованому полістиролу, газобетону тощо. Разом з тим, по скловаті дійсно зберігається стовідсоткова імпортозалежність, бо міжнародним інвесторам — ТОВ «Кнауф Інсулейшен Україна» та компанії ROCKWOOL нині створені надзвичайні труднощі щодо започаткування будівництва нових потужностей в Україні. Тому тут йдеться про інвестиційний клімат у галузі, про доступ до унікальних копалин, про доступність залізничного транспорту, бо окремі підприємства галузі, при звуженому внутрішньому ринку, до 90% продукції відправляють на експорт. Певне імпортозаміщення у будівельній галузі відбувається, але стихійно, неповно, часто за ініціативою потужних, транснаціональних компаній, а не української сторони. Оновлене крупнопанельне та каркасно-монолітне домобудування на сьогодні здатні забезпечити однакові параметри житла щодо комфортності, технічного оснащення, архітектурної досконалості та експлуатаційної ефективності, не поступаються один одному завдяки використанню зовнішнього утеплення та сучасних оздоблювальних матеріалів. Тож, вважаємо, що профільне міністерство має організувати спільну роботу науковців, архітекторів, проектувальників, замовників та забудовників за підтримки державних та місцевих органів влади — модернізувати наявні та розробити сучасні серії українського панельного домобудування. Подальший розвиток будівельної галузі стримують також недостатні обсяги будівництва та реконструкції житла. Зокрема, в Україні не розпочата термомодернізація панельних будинків перших серій технічно та морально застарілих, як і модернізація «хрущівок». Тож переорієнтація нашого будівництва та інфраструктури на максимальне використання українських матеріалів та обладнання, створення у державі відповідних стимулів дозволить здешевити будівництво житла та промислових об'єктів, наростити обсяги виробництва будівельних матеріалів. Імпортозаміщення має стати нашим пріоритетом сьогодні.

+12

Комментировать

1 марта 2012, 23:12

Власть потеряла вкус к проектному менеджменту

Несмотря на то, что в Украине ведется активное строительство ряда объектов к Евро-2012, в прошлом году объемы строительства в стране сократились на 9% по сравнению с 2009 г. Чем же обусловлена стагнация отрасли и как добиться активи­зации строительства в Украине? Я уверен, что без энергичных действий власти добиться роста в строительной отрасли невозможно. Нужны деньги Страна будет пребывать в состоянии кризиса до тех пор, пока не начнется рост в строительной отрасли, для чего нужна поддержка банковской системы. Много­численные административные и законодательные меры, принятые властью для поддержки строителей, оказались недостаточными, потому что Национальный банк Украины, да и вся банковская система, получив колоссальные средства на реструктуризацию, самоустранились от преодоления кризиса в строительстве. Складывается впечатление, что центральная власть и больше всего НБУ стремятся дистанцироваться от проблем строительной отрасли, надеясь, видимо, на то, что вопросы решатся сами собой. Мировой опыт свидетельствует: быстрее преодолеть обвал в строительной отрасли помогают скоординированные действия власти, у которой для этого есть целый арсенал — тут тебе и увеличение государственного заказа, и финансирование инженерно-транспортной и социальной инфраструктуры, и развитие государственно-частного партнерства для привлечения инвесторов, и концессии, и другие финансовые инструменты. Новый стимул развитию отрасли должен дать принятый Верховной Радой Закон «О регулировании градостроительной деятельности», который кардинально упрощает разрешительные процедуры в строительстве, предполагает существенную поддержку инвестора и приусадебной застройки. Но эффект от действия закона — в будущем, а сейчас проблема заключается не столько в разрешительных процедурах, сколько в финансах. Строительный комплекс Украины — это 1,5 млн. рабочих мест, это мульти­пликатор для многих отраслей, это развитый внутренний рынок производства и услуг. Если население не в состоянии покупать квартиры, то правительство и органы самоуправления должны организовать их строительство по программе «50x50» или выделять социальное жилье бесплатно, или сдавать в аренду, чтобы отрасль не приходила в упадок. Активная власть Особенность Украины заключается в том, что у регионов почти нет возможностей развивать капитальное строительство — бюджеты развития микроскопичны, инфраструктура в ужасном состоянии: города эксплуатируют водо- и теплосети советских времен, износ которых составляет более 70%, нет качественных дорог, отсутствуют централизованное водоснабжение и водоотвод, не обеспечивается очистка стоков, переработка мусора. В этих условиях властям необходимо заняться разработкой и реализацией специальных программ экономической мотивации собственников зданий и домов, управляющих компаний, направленных на утепление старых строений, тепловую реабилитацию сооружений, соответствующую современным нормативам. В таких преобразованиях нуждается около 1 млрд. кв.м жилья и других сооружений, ведь нормативы термосопротивления зданий в Украине повышены в 2-2,5 раза  (указанное увеличение нор­матива введено Государственными строительными нормами Украины 2006 г.  —  Ред.).  Не стоит пугаться масштабности мероприятий — обновление крыш, утепление фасадов строений, замена санитарно-технического и инженерного оборудования — это быстро окупающиеся проекты, которые должна инициировать власть и которые найдут поддержку у населения. Реализовав их, можно достичь экономии энергоресурсов на уровне 25%. Власть потеряла вкус к проектному менеджменту, распугала инвесторов, а теперь заискивает перед ними. Сейчас во всех отраслях нужны такие же действия, как в подготовке объектов к Евро-2012 или строительстве метро и развязок в Киеве, — четко спланированные, регламентированные во времени, а главное — обеспеченные достаточным финансированием. Необходимо понять, что главным управленческим ресурсом государства в преодолении кризиса выступает даже не инвестор, тем более иностранный, а власть — центральная, региональная и муниципальная. Если в регионе или населенном пункте строительство не ведется или ведется низкими темпами — значит, власть безынициативна и малоэффективна. Но уместно ли говорить об инициативах на местах, если не выполняются даже решения, принятые на самом высшем уровне? Так, не выполнено протокольное решение совещания у премьер-министра  Николая Азарова,  состоявшегося 19 мая 2010 г., прежде всего его пункт 15, касающийся компенсации застройщикам издержек на постройку сетей (объектов) газо- и электроснабжения. Но ни правительство  Юлии Тимошенко,  ни правительство Николая Азарова порядки такой компенсации так и не утвердили. Закон не выполняется, поручения премьер-министра не выполняются. Можно ли при таком положении вещей победить кризис? В сложившихся условиях власть должна действовать одновременно административными и рыночными методами. Так, одним из административных методов могло бы стать ужесточение ответственности собственников земельных участков, так называемых «заборов» и замороженных объектов (кстати, в Киеве и Киевской области таких объектов уже расхватали столько, что хватит на 20-летнюю программу активного строительства) за выполнение инвест-обязательств. В случае же грубого нарушения договорных условий — пере­давать земли другим застройщикам. Рыночными методами власти могли бы стать вложение в проект 25-30% бюджетных средств, совместная с инвестором достройка объектов и либо продажа по рыночной цене инвестору своей доли, либо эксплуатация таких объектов для наполнения бюджета. Если нет государственного или муниципального заказа, власть работает вхолостую, сама себя засыпает «фишками» поручений о дерегуляции, смещает акценты в сторону создания видимости деятельности по мнимому развитию предпринимательства, все­возможных демократий и свобод. Для решения любых социальных проблем должен быть сформирован бюджет развития территории и населенного пункта. В противном случае, штаты чиновников надо сократить вдвое, ибо власть перерождается в контору по соцобеспечению, не имеющую влияния на реальную экономику. Президент Украины, правительство, органы государственной и муниципальной власти всех уровней должны при утверждении бюджетов на 2011 г. обнародовать адресные программы государственного и муниципального заказа на строительство и реконструкцию инфраструктурных и социально значимых объектов: жилья, учреждений образования, медицины, культуры, дорог, мостов и т.д. Определить приоритеты Мы сейчас растеряны настолько, что запутались с приоритетами: строим в Киеве железнодорожный мост и мост метро, когда главная проблема города — не железная дорога, а автотранспорт; власти Киевской области объявили о строительстве 269 коттеджных городков из 539 по всей Украине, работы на которых остановились по объективным причинам. Не коттеджные городки надо сейчас строить, а малоэтажные города, с дошкольными учреждениями и шко­лами, объектами культуры и быта, а са­мое главное — с рабочими местами. И это, кстати, хорошая возможность реализовать потенциал Меморандума о сотрудничестве властей Киева и Киевской области  (документ подписан в сентябре 2010 г. Александром Поповым, на тот момент первым заместителем председателя КГГА, и Анатолием Присяжнюком, губернатором Киевской области. — Ред.). Необходимо развивать малоэтажное жилищное строительство, которое является одним из инструментов преодоления депрессии в регионах и залогом социального развития. Власть должна бесплатно выделять земельные участки, предоставлять разрешения по упрощенной процедуре, обеспечивать подключение к инженерным сетям. Установленные в период подъема строительства, ажиотажного и спекулятивного спроса оценки земельных участков уже не соответствуют рыночным ценам. Поэтому органы управления земельными ресурсами Украины должны провести нормативную денежную оценку земель с учетом влияния мирового финансового кризиса для уменьшения нагрузки на субъектов предпринимательской деятельности. Власть сейчас как никогда должна консолидироваться с обществом и бизнесом, чтобы организационно поддержать и включиться в реализацию четырех национальных программ в рамках национального приоритета «Новое качество жизни»  (см.  БИЗНЕС  №41 от 11.10.10 г., стр.24-26. -  Ред.). Общество уже устало от кризиса, неопределенность только нарастает, оборотные средства предприятий вымыты. Пока именно так выглядит третья кризисная зима. Энергичные действия власти, госзаказ и государственно-частное партнерство — вот способы преодоления рефлекса усталости от кризиса. Источник: Газета «Бизнес» №3-4 (938-939), 24 января 2011 года

+19

12

1 марта 2012, 21:12

Сьогодні вартість продукції буває дешевшою, ніж тариф на використання залізничних вагонів.

Залізниця в Києві вже приблизно 150 років, і залізничні вагони завжди належали Залізниці, а тепер наші реформатори додумались забрати вагони у Залізниці і віддати їх начебто державному підприємству, яке сходу роздало ці вагони шести приватним підприємствам. В результаті тепер, щоб наш завод в Луганській області відправив лицьову цеглу на експорт до Казахстану він повинен заплатити за пустий пробіг вагона з Казахстану, тобто за власні кошти повернути вагони в Україну. Тепер виходить, що кожне підприємство по виробництву щебеню, керамічних плит, цегли, бетонних виробів, повинне самостійно займатися логістикою, а тарифи на використання вагонів, при цьому, були збільшені у 2-2,5 рази і нова структура ніякої відповідальності на себе не бере. Це не реформа, це просто політичний злочин. Це сьогодні  зупиняє підприємства. Якщо мало коштів у Залізниці на оновлення вагонного парку, то поступово збільшуйте тариф, більше нічого не треба вигадувати. На мій запит щодо цієї ситуації вони мені відповіли, що в Росії тарифи зросли вдвічі за 3 роки. А у нас — вдвічі тільки за 3 місяці. Так більше того, в Росії вони їздили усі три роки, а у нас простоюють. Ні з Києва, ні з Білої Церкви вагони вже не відправляються, а деякі підприємства зменшили обсяги відправлення продукції на експорт на 80%, через тиждень-два трудові колективи перестануть працювати. А якщо говорити про керамічну плитку, цеглу, то на таких підприємствах потрібно зупиняти печі, потім їх розпалювати, а це величезні втрати газу та ресурсів. І таких безглуздих втрат безліч. Сьогодні вартість продукції буває дешевшою, ніж тариф на використання залізничних вагонів. Ми не винні, шановні залізничники, що у вас за 150 років немає власних вагонів і не можемо за один день купити і безкоштовно Вам їх роздати, бо хтось хоче взяти ці вагони  у приватну власність. Знову ж таки: тарифи підняли, а розповідали, що все це робиться з метою поліпшення, оптимізації перевезень. Тепер багато хто пише скарги, але не підписується, не вказує прізвища. Я запитую «чому»?

1 марта 2012, 19:44

Ми повинні переформатувати суспільство

Наша безпорадність перед великою кількістю викликів та проблем є загальновідомою. Причина в тому, що ми пішли не в ту сторону, але швидше за всіх. Навіть київські трамваї у Європі стали б експонатами музеїв. Централізація розвалила Радянський Союз, валить економіку. Тоді всі будували ринок – ми будували соціалізм, тепер всі будують соціалізм, ми – ринок. А, якби не Євро-2012, наша влада взагалі нічого б не робила, тільки боролась на самознищення, як навколо газу. Ми  вже 20 років боремося. Але тільки гірше стає. І нічого, на жаль, ми в державі не зробимо, поки наші письменники, політики не стануть взірцем для влади. Європейські чиновники не те, що сімейні справи не приховують, вони залежать від найменших коливань суспільної думки. А у нас влада може тільки боротись з власним народом. Бо ми не навчилися сприймати демократію та владу по професійним якостям . У нас влада, починаючи зі Сталіна, завжди кудись веде народ і щось реформує. Я маю власне бачення: у нас у країні, починаючи з радянських часів, з корупцією борються на рівні того, хто продає пиріжок біля станції метро, а треба починати зверху. Наприклад, візьмемо горілчану галузь — там 80% контрафактного спирту. І держава має ввести монополію, а не скаржитись. Не треба боротися з народом, треба натомість встановити хоч які-небудь правила, наприклад, беріть хабар 10% по факту здачі об’єкту будівництва. А у нас все робиться «на вході». Всі ради, від сільської до обласної, сидять і торгують землею. Земля – від Бога, не від депутата, не від Черновецького і не від Тимошенко. Я однаково до всіх ставлюся – мене за це критикують. Мене вже 5-7 разів звільняли за «усердие и большие достижения», я не можу бути «лише» політиком, я хочу, щоб політична діяльність приносила конкретний господарський результат. Як тільки починаєш досягати господарського результату – обов’язково комусь потрібно тебе прибрати. Але все ж таки я працював з Президентом Леонідом Кучмою, з Павлом Лазаренком, з Григорієм Кирпою, я побачив, які це були потужні люди, і Чорновола особисто знав. Я хочу наголосити, що в нас в Україні достатньо гідних людей, але їх нікуди не допускають. У нас одна «колода» в Верховній Раді. Наприклад, в Європі парламентарій це ледве не Нобелівський лауреат, а лідер має бути кращим за всіх, як тільки трапляється слабкий лідер – слабшає вся країна. Моє бачення, як громадянина, що будь-яка обрана народом влада має бути успішною, а далі існують різні форми впливу: критика і активна діяльність. Я, начебто, і критикую, і пропоную позитив, але якби мене слухали це давало б певний результат. Для того, щоб побудуватись в Києві, Ви маєте купити землю, а хто Ви такі, що мені її продаєте, я що –  не маю права жити? Потрібно всій країні безкоштовно дати землю для житла, тоді й ціни на житло впадуть. У нас взагалі мало хто будує: у Китаї в 10 разів більше квадратних метрів з розрахунку на одного мешканця будують житла, в Білорусі – у 8. Це важка тема, її повинні вирішувати спільними зусиллями інтелігенція, політики. Візьмемо інший приклад: зараз у Туреччині, у Франції розповідають про геноцид, я ж нещодавно потрапив до Вірменії – і мені там розповіли, що турки першими винищили депутатів, вчених, письменників для того, щоб не було кому очолити народ. Тому я хотів би, щоб Борис Іванович Олійник був не єдиним, кого Україна висуває на Нобелівську премію. Я виступав на громадських слуханнях, і пан Попов також це чув, там пишуть, що Київ втратив роль культурного центру. Я запитую, чому вони таке пишуть, а вони відповідають, що кияни не ходять до музеїв. Я їм кажу, так Ви ж самі закрили музей Києва, інші музеї вже 25 років не ремонтуються, наприклад, музей Булгакова, знищили Андріївський узвіз . А, по суті, що ми втратили? Що у нас в Києві стало менше театрів? Кажуть: ми повинні займатися кіностудією. Та Ви спочатку радіо зробіть, воно повинно змінювати свій формат. Київське радіо повинне інформувати киян, а не крутити шансон, я їм навіть інколи інтерв’ю даю. Навіть у «Студії Квартал-95» жарти всі вже «нижче поясу», і треба мати міру в знущаннях над нашими Президентами, Прем’єрами, а ще ця ситуація з Юлією Володимирівною… А так у нас всі бідні, ні в кого немає грошей. Натомість, сьогодні наша інтелігенція пише про свої родини, пропонують і мені про свою родину написати,  ще й хочуть, щоб я їм сам заплатив за публікацію. Тепер у нас всі нинішні вожді від козаків «пішли» — чи від Хмельницького, чи від Мазепи. Тобто друкують що завгодно. Про мою улюблену газету «Бульвар» я іноді запитую пана Гордона, а чому в ній пишуть лише про російських видатних людей. Виявляється тому, що з наших ніхто говорити не хоче – або бояться, або сказати нічого. Тому ми повинні переформатувати суспільство і не робити таких реформ, які тільки шкодять.

+18

14


Главная/

Иван Салий