ВХОД
Вернуться
Lysenko86
Зарегистрирован:
3 декабря 2014

Последний раз был на сайте:
4 июля 2016 в 17:39
Подписчики (24):
70059242
Дмитрий Кожух
68183996
Наталья Романенко
41 год, Украина, Полтава
innakii
innakii
Одесса
elviraSadovnik
elviraSadovnik
Киев
Tsmile
Tsmile
Житомир
bocmanne
bocmanne
01324568
Alexandr Derkachenko
Киев
lena26878
lena26878
александрия
Ruslanaaa
Ruslanaaa
marinjikN
marinjikN
Одесса
Marinochka7
Marinochka7
taslife
taslife
все подписчики
Яна Лысенко — Раздел недвижимого имущества в натуре  RSS блога
юрист БТИ Консалтинг
29 января 2016, 10:42

Зміни щодо порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у 2016 році.

З 13 грудня 2015 року набрав чинності Закон України № 834-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Також затверджено постановою КМУ від 25 грудня 2015 року № 1127 Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Дані нормативні акти спрямовані на спрощення вказаної процедури та врегулювання процедурних питань, пов'язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Серед основних змін слід відмітити наступне:

  1. Змінюється та збільшується коло суб’єктів, які мають право проводити державну реєстрацію. А саме, повноваження з проведення держаної реєстрації передаються органами Міністерством юстиції України до виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних та районних у містах державних адміністрацій. Крім того, державну реєстрацію тепер мають право проводити нотаріуси як державні так і приватні.

Розширення кола осіб, які тепер зможуть проводити держану реєстрації речових прав на нерухоме майно являється альтернативою вибору, так як громадяни тепер матимуть змогу самостійно вирішувати куди звернутися для проведення державної реєстрації, чи то до органу місцевого самоврядування чи до нотаріуса, що мінімізує корупційні ризики та бюрократію, а також створює доступність такої послуги.

  1. З 2016 року вже не видаються Свідоцтва про право власності та Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Підтвердженням проведення державної реєстрації тепер є рішення реєстратора про реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна, яке буде формуватися в електронному вигляді і доступ до якого буде здійснюватися заявником нерухомості через веб-портал Міністерства юстиції України. За бажанням заявника, рішення реєстратора може бути надано у паперовій формі шляхом його друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора.

Дані зміни є досить суперечливими, так як наші громадяни звикли до паперової форми документів на нерухомість, які мають бути оформлені на державних бланках зі ступенями захисту, мати печать та підпис органу, який видавав даний документ. Це дуже добре, що ми запроваджуємо методику західних країн, але даний процес та зміни мають бути поступовими з урахуванням суспільної адаптації і сприйняття даних змін нашими громадянами. Крім того, у наших громадян відсутня повна довіра до державних органів в тому числі і стосовно 100% захисту даних, які містяться та зберігаються в державних реєстрах в електронному вигляді. На мою думку, факт проведеної державної реєстрації має підтверджуватися як в електронні формі так і в паперовій, тобто дублювати одна одну.

  1. Змінено ставки адміністративного збору за проведення державної реєстрації прав, внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру:

· за держану реєстрацію права власності на нерухоме майно ставка адміністративного збору становить 140,00 грн. за термін, що не перевищує 5 робочих днів; 2760,00 грн. – протягом 2 робочих днів; 6890 ,00 грн. – протягом 2 годин.

· за державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності ставка адміністративного збору становить 70,00 грн. за термін, що не перевищує 5 робочих днів; 1380,00 грн. – протягом 2 робочих днів; 3450,00 грн. – протягом 2 годин.

· за державну реєстрацію обтяжень ставка адміністративного збору становить 70,00 грн. за термін, що не перевищує 24 години; 690,00 грн. – протягом 2 годин.

· за внесення змін до записів Державного реєстру прав, в тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника ставка адміністративного збору становить 60,00 грн.

· за надання інформаціїу паперовій формі – 35,00 грн.; за надання інформації в електронній формі – 18,00 грн.

  1. Оскаржити рішення, дії або бездіяльність суб’єкта державної реєстрації (державного реєстратора, нотаріуса) тепер можна буде не лише в судовому порядку, а й шляхом звернення до територіального органу Міністерства юстиції України за місцем знаходження нерухомого майна з відповідною скаргою. Дану скаргу органи Міністерства юстиції розглядатимуть протягом 30 календарних дій з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

У разі якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, нотаріуса, а також залучення скаржника чи інших осіб, МЮУ та його територіальні органи можуть подовжити строк розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.

Просмотров: 10513, сегодня — 3
Следить за новыми комментариями

Написать комментарий

Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться
 
×
окно закроется через 20 секунд